تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

مریم پیش‌تر نیز به جرم سرقت مسلحانه، زورگیری و سرقت اماکن دستگیر شده بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، سرهنگ «علی عزیزخانی»، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت:  اوایل مهر پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

محتویات پرونده نشان از این داشت، شاکی یک دستگاه گوشی موبایل A۱۰ را به مبلغ ۳ میلیون تومان برای فروش در فضای مجازی آگهی کرده ‌است و زنی میانسال به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پس از هماهنگی برای بازدید گوشی به محل قرار رفته و  مبلغ خرید را از طریق اپلیکیشن‌های بانکی پرداخت  و رسید آن را به شاکی نشان داده است. شاکی هم گوشی را به او تحویل داد اما پس از مدتی متوجه شد هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و تصویر اپلیکیشن پرداخت، جعلی بوده ‌است.

این مقام انتظامی بیان داشت: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، هویت متهم به نام «مریم» دارای سوابق مختلف کیفری را شناسایی کنند که مشخص شد متهم اکنون تحت تعقیب کارآگاهان پایگاه‌های دوم و سوم پلیس آگاهی به جرم کلاهبرداری است.

عزیزخانی با این توضیح که مریم پیش‌تر به جرم سرقت مسلحانه در سال ۹۰، سرقت به عنف (زورگیری) در سال ۹۵ و سرقت اماکن در سال ۹۷ دستگیر شده بود، افزود: مخفیگاه متهم در حوالی خیابان جیحون شناسایی و دستگیر شد و پس از انتقال به پایگاه هشتم به ۴۰ فقره کلاهبرداری به شیوه جعل رسید پرداخت بانکی اعتراف کرد.