گروه ورزشی: این برای اولین بار بود که رئیس فوتبال در جایگاه رسمی‌خود به میان خبرنگاران می‌آمد و با آنها به گفتگو می‌نشست.

گرچه علی کفاشیان در چندین گفت‌و‌گوی بلند حضور پیدا کرده بود، گفت‌و‌گوهایی که عمدتاً در مورد چگونگی حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال بود، اما او که چند ماهی بیشتر نیست در ساختمان فوتبال در خیابان سئول اقامت دارد هیچ‌گاه مجال ارائه برنامه‌های خود را نداشت.

کمیته‌انضباطی هماهنگ نبود

رئیس فدراسیون فوتبال با این مقدمه به استعفای شاه‌حسینی اشاره و تاکید می‌کند: «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یکی از کمیته‌هایی بود که مطابق با اساس‌نامه پیشین فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد.

پس از آغاز به کار فدراسیون جدید، می‌بایست شرح وظایف این کمیته مطابق با اساس‌نامه مورد تایید فیفا و AFC تعریف می‌شد.»

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «بعضی از کمیته‌های فدراسیون فوتبال توانستند خود را با اساس‌نامه جدید انطباق  دهند اما کمیته‌هایی چون انضباطی و ضد‌دوپینگ نتوانستند با این مسئله کنار بیایند.»

وی در خصوص انتقاداتی که روسای کمیته‌های انضباطی و ضد‌دوپینگ  علیه فدراسیون فوتبال داشتند، گفت: «آقایان شاه‌حسینی و شریف  درحالی از فدراسیون فوتبال انتقاد کردند که خود مسئولیت کمیته‌های انضباطی و ضد‌دوپینگ را بر عهده داشتند. آنها اگر هم انتقادی کرده‌اند بر می‌گردد به زمانی که خودشان مسئول این کمیته‌ها بودند.»

تایید بدهی یک میلیارد تومانی

برخی خبرگزاری‌ها از  بدهی  میلیاردی  این فدراسیون به ورزشگاه آزادی و چندین آژانس مسافرتی  و هتل خبر دادند، کفاشیان این بدهی را تایید می‌کند: «این بدهی سه قسمت است؛

یک بدهی لیگ‌برتر که عمده مطالبات ورزشگاه آزادی از فدراسیون فوتبال را شامل می‌شود که ما به سازمان لیگ‌برتر نامه نوشته‌ایم تا ظرف روزهای آتی حق و حقوق ورزشگاه آزادی را از درآمد حاصل از برگزاری مسابقات پرداخت کنند.»

کفاشیان ادامه داد: «بخش دیگری از بدهی فدراسیون فوتبال به ورزشگاه آزادی، مربوط به اجاره کمپ تیم‌ملی و برگزاری بازی‌های ملی در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی می‌شود که آن را نیز در اولین فرصت پرداخت خواهیم کرد.»

امیدواری به دریافت حق پخش تلویزیونی

رئیس فدراسیون فوتبال اما در خصوص تلاش این  فدراسیون برای کسب سهمیه‌های لازم جهت حضور در مسابقات لیگ حرفه‌ای باشگاه‌های آسیا گفت: «آخرین اقدامات را برای اصلاح اساس‌نامه باشگاه‌ها و حق پخش تلویزیونی مسابقات انجام دادیم.

تلاش ما بر این است تا در فرصت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استانداردهای مورد نظر این نهاد تصمیم گیرنده برسیم.»

کفاشیان ادامه داد: «در خصوص دستیابی به حق پخش تلویزیونی مسابقات گفت‌وگوهایی خوبی با مسئولان صدا و سیما داشته‌ایم که امیدواریم تا تاریخ مورد نظر AFC این حق قانونی نیز در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد.»

کمک ۳ میلیارد تومانی به‌فوتبال

زمانی که رئیس‌جمهوری در تمرین تیم‌ملی حضور داشت، وعده داد در صورت صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی ۳۰ میلیارد ریال هدیه دهد.

کفاشیان با ابراز امیدواری از قول مساعد رئیس‌جمهور مبنی بر کمک به فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «آقای احمدی‌نژاد قول مساعد داده بودند که در صورت صعود تیم‌ملی به مرحله دوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی کمکی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گیرد تا تیم با تدارکات بهتر و بیشتر مهیای رویارویی با حریفان آسیایی شود.

اگر این کمک که بیش از ۳ میلیارد تومان است محقق شود بخش عمده‌ای از مشکلات ما برطرف خواهد شد.»

رقم قرارداد دایی فاش نمی‌شود

کفاشیان در خصوص رقم قرارداد علی دایی و شایعاتی که پیرامون این موضوع مطرح شده است، گفت: «این یک بحث خصوصی است که ما برعهده سرمربی تیم‌ملی گذاشته‌ایم که با تمایل خود آن را اعلام کند.

فدراسیون با افراد زیادی قرارداد همکاری امضا می‌کند اما لزومی ندارد که رقم قرارداد همه آنها اعلام شود، زیرا امری محرمانه است.»

برنامه‌های تیم ملی در راه جام‌جهانی

وی درخصوص برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی و حضور این تیم در مرحله‌نهایی مسابقات انتخابی جام‌جهانی گفت: «طی روزهای آتی کمیته‌ تیم‌های ملی نشستی با حضور علی دایی برگزار خواهد کرد که طی آن برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی تعیین خواهد شد.

مسلما با نظر سرمربی تیم‌ملی و کمیته  تیم‌های ملی حریفان تدارکاتی انتخاب خواهند شد و بر اساس خواسته آنها نسبت به عقد قرار‌داد با این حریفان اقدام خواهیم کرد.

پس از مشخص شدن نام حریفان تیم‌ملی اسامی آنها رسما از طریق سرمربی تیم اعلام خواهد شد.» رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: «تیم‌ملی قطعاً با تدارکات خوبی در مسابقات آینده حضور می‌یابد.

تاکید من بر این است که تیم‌ملی با قدرت به مصاف حریفان آسیایی برود. اگر می‌خواهیم در مسابقات پیش‌رو حضور ضعیفی داشته باشیم، بهتر است که با حریفان روبه‌رو نشویم.»