همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصاد و دارایی پاکستان که به تهران آمده است، یکشنبه (۹ تیر) با احمدی نژاد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی ن‍ژاد در دیدار "نوید قمر" وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان، پیشرفت پاکستان را پیشرفت ایران دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است ملت دوست و برادر پاکستان همواره در مسیر پیشرفت، امنیت و اعتلا قرار داشته باشد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه هیچ عاملی نمی‌تواند ملت‌های ایران و پاکستان را از هم جدا کند، تصریح کرد: دشمنان دو ملت نمی‌توانند خدشه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کند.

رئیس‌جمهور همچنین اشتراکات میان دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و اعتقادی را فراوان دانست وافزود: دو ملت ایران و پاکستان بیشترین ظرفیت و امکانات را برای توسعه همکاری‌ها دارند.

وی حجم روابط اقتصادی تهران و اسلام‌آباد را رو به توسعه دانست و در ادامه، آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری مشترک، انتقال فن‌آوری،‌ حمل و نقل و انرژی اعلام کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت اجرایی شدن خط لوله صلح را دنبال می‌کند، اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های سه جانبه ایران،‌پاکستان و هند در مورد انتقال گاز هر چه زودتر نهایی شود.

نوید قمر، وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با مقام‌های بلندپایه کشورمان، روابط اسلام‌آباد و تهران را سازنده و در جهت منافع دو ملت دانست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان گفت: ملت ایران و پاکستان با اشترکات فراوان تاریخی و مذهبی، همواره در کنار هم بوده و برای توسعه و تقویت روابط دوجانبه در جهت منافع دو ملت تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی جدی مقام‌های عالی‌رتبه کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران،‌ بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه خط لوله صلح، تأکید کرد.