همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌و‌گوهای جداگانه با دبیرکل حزب‌الله و رئیس‌جمهور جدید لبنان، پیروزی مردم این کشور و انتخاب رئیس‌ جمهور جدید را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد دوشنبه (۶خرداد) در گفتگویی تلفنی با دبیر کل حزب‌الله لبنان، پیروزی ارزشمند و بزرگ ملت لبنان و انتخاب رئیس جمهور این کشور را تبریک گفت.

دکتر محمود احمدی نژاد با اشاره به ضعف دشمنان ملت لبنان تاکید کرد: امدادها و عنایت های خداوند متعال همواره شامل ملت لبنان خواهد بود.

سید حسن نصر‌الله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش‌ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای توافق میان گروه‌های لبنانی در نشست قطر قدردانی کرد. دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: امروز دشمنان ملت لبنان خیلی ضعیف هستند.

بنا بر خبری دیگر، رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب (۵ خرداد) در گفتگویی تلفنی، انتخاب میشل سلیمان به سمت رئیس جمهوری لبنان را به وی و ملت این کشور تبریک گفت.

دکتر محمود احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند لبنان متحد و با ثبات باشد، تصریح کرد: امروز با هوشمندی سران و رهبران لبنان و حمایت ملت این کشور شاهد حرکتی سازنده و آرامش بخش در جهت تقویت ثبات لبنان هستیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز امیدواری برای اجرای کامل توافقات حاصل شده، اظهارداشت: ملت و دولت ایران همواره در کنار ملت لبنان خواهند بود.

میشل سلیمان، رئیس جمهور منتخب لبنان نیز در این گفتگوی تلفنی وجود اختلاف در لبنان را تنها به نفع رژیم صهیونیستی دانست و از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در جهت سرعت بخشیدن به توافقات حاصل شده میان گروه‌های لبنانی قدردانی کرد.

رئیس جمهور منتخب لبنان همچنین خواستار ادامه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت ثبات و پیشرفت لبنان شد.

کد خبر 53161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز