بوستان بزرگ ولایت یکی از بهترین پاتوق‌ها نه تنها برای اهالی منطقه19، بلکه برای ساکنان مناطق همجوار آن به‌خصوص در روزهای کرونایی است.

همهشری آنلاین _ زهرا بلندی:  این بوستان با مساحت 6 هکتار، سال1390 در تهران، انتهای بزرگراه نواب، تقاطع بزرگراه شهید تندگویان و در زمین‌های پادگان قلعه‌مرغی ساخته شد و دارای امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی مانند شهربانو، شهر ورزش، قلعه شادی است. در روزهایی که به دلیل همه‌گیری کرونا بسیاری از مجموعه‌های ورزشی تعطیل یا نیمه تعطیل است، اینجا پاتوق ورزشکاران و ورزش‌دوستان شده است. بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ساکن مناطق16، 17، 18 و 19 برای تمرین این بوستان را انتخاب می‌کنند.

در ساعات مختلف روز دوچرخه‌سواران و اسکیت‌سواران را می‌توان دور تا دور این بوستان دید. جوانان در برخی محدوده‌ها در حال بازی والیبال و فوتبال هستند و در برخی نقاط کلاس‌های رزمی در حال برگزاری است. تماشای زن و مرد و پیر و جوان در حال پیاده‌روی یا دویدن در مسیر پیاده‌رو، حس سرزندگی و تندرستی را چند برابر می‌کند. بوستان ولایت دارای 4 در اصلی است و با توجه به محاسبات انجام شده ظرفیت پذیرش حداقل 150 هزار نفر را در روز دارد. در مجموعه بوستان ولایت چندین مجموعه پارکینگ روباز با گنجایش نهایی 3 هزار و 500 واحد به همراه کندرو سرتاسری که باعث می‌شود بار ترافیکی به بزرگراه‌های اطراف تحمیل نشود، از مزیت‌های قابل تأمل این مجموعه است.