چین قصد دارد ۵۰ میلیون نفر را در گروه‌های با الوویت بالا را در این کشور پیش از شروع فصل مسافرت سال جدید قمری در اوائل سال میلادی آینده واکسینه کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز روزنامه ساوث چاینا مورنینگ روز جمعه گزارش کرد پکن قصد دارد ۱۰۰ میلیون دوز واکسن ساخته شده بوسیله شرکت‌های سینوفارم و سینوواک بیوتک را در این کشور توزیع کند.

چین به دو واکسن کرونای ساخته شده بوسیله سینوفارم و یک واکسن کرونای ساخته شده بوسیله سینووک بیوتک مجوز مصرف اضطراری داده است. همچنین یک واکسن چهارم کرونا ساخت شرکت کان‌سینو بایولوجیکز برای استفاده در ارتش چین مجوز گرفته است.

این روزنامه می‌نویسد از مقامات چینی خواسته شده است تزریق ۵۰ میلیون دوز اول را تا ۱۵ ژانویه (۱۶ دی) و ۵۰ میلیون دوز دوم را تا ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان برسانند.

بر اساس این گزارش، واکسیناسیون همگانی گروه‌های در اولویت بالا به هدف کاهش خطر انتشار بیماری در طول تعطیلات یک هفته‌ای سالانه در چین انجام می‌شود.

گروه‌های در اولویت بالا شامل کارکنان بهداشتی، افسران پلیس، آتش‌نشانان، ماموران گمرگ، کارکنان هواپیماهای باربری و کارگران بخش حمل‌ونقل و تدارکات می‌شوند.

مقامات گفته‌اند ایالت سیچوآن چین می‌تواند پس از پایان واکسیناسیون گروه‌های اولویت بالا واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را در شروع ماه آینده آغاز کند.