اسامی افراد راهیافته به مرحله نهایی دومین دوره جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) در سه بخش پژوهش غزل، کتاب غزل و غزل‌های ارسالی اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال­‌پور با اعلام این خبر در بوشهر گفت: در مجموع ۵۷۵ اثر به دبیرخانه جایزه ارسال شد که به تفکیک در بخش غزل‌ ۴۸۸ اثر از ۱۱۷ غزل‌سرا، در بخش کتاب غزل ۶۴ مجموعه‌غزل و در بخش پژوهش ۲۳ مقاله پژوهشی به دومین دوره این رویداد ارسال شده است.

حسن فرهادی افزود: برگزیده‌های نهایی این جایزه ۱۲ دی‌ماه در آیین پایانی که به‌صورت ضبط‌شده از صفحه ایسنتاگرام جایزه و آپارات پخش می‌شود، معرفی خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: در دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، مانند همه جوایز معتبر ملی و بین‌المللی امسال نشان جایزه ادبی جلال‌پور در هر بخش تنها به یک نفر تعلق خواهد گرفت. البته به تمامی نامزدهای بخش نهایی لوح یادبود و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور –جایزه مستقل- داوران بخش پژوهش غزل (متشکل از اسماعیل امینی، رضا معتمد و قربان ولیئی) نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند:

- «بررسی تطبیق وزن و محتوا در آثار منتشرشده مریم جعفری آذرمانی، طاهره خنیا، پانته‌­آ صفایی در بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۸۶، کبری موسوی قهفرخی، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهرکرد.

- «غزل پست­‌مدرن؛ هرزه­‌نگاری یا دردنگاری؟»، سمیه شرونی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز.

- «غزل فرم؛ ریشه­‌ها و ویژگی‌­ها»، مهرداد زارعی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی.

- «واکاوی نگاه­‌ها به مرگ در غزل معاصر»، علی­‌محمد محمودی، پژوهشگر دورۀ پست­‌دکتری زبان و ادبیات فارسی و اسحاق طغیانی، استاد زبان و ادبیات فارسی.

همچنین براساس اعلام دبیرخانه این جایزه، داوران بخش کتاب غزل و غزل­‌های ارسالی (متشکل از طاهره خنیا، صالح سجادی، حسن صادقی­‌پناه، مجید معارف­وند و حمیدرضا وطن­‌خواه) نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دو بخش را به ترتیب حروف الفبا به این شرح معرفی کردند:

الف. کتاب غزل:

- «جزیره­‌ی لیلی»، زینب چوقادی، نشر فصل پنجم
- «زاویه»، رحمت­اله رسولی­مقدم، نشر ایهام
- «سرزمین کوچکی که زیر چادر تو بود»، فاطمه صادقی، نشر آنیما
- «قار»، اکبر قنبرزاده، نشر ایهام
- «کاهنات»، محسن نقدی، نشر فصل پنجم
- «مولکول انفرادی»، سید محمدرضا طباطبایی، نشر نزدیکتر
- «هنوز»، ریحانه رسول­‌زاده، نشر نزدیکتر

ب. غزل­‌های ارسالی:

- محمد برازشی
- ملیحه بهادران شیروان
- ساجده جبارپور ماسوله
- رحمت‌­الله رسولی­‌مقدم
- محمد زارع
- سعید مبشر

یادآوری می‌شود، جایزۀ ملی حسین جلال­‌پور (جایزه مستقل غزل) با محوریت غزل پیشرو یک جایزه خصوصی است که به‌منظور معرفی اشعار و آثار برگزیده غزل و به یاد دکتر حسین جلال­‌پور در بندر گناوه (زادگاه این شاعر فقید) برگزار می­‌شود. این جایزه هرساله هم‌زمان با سالروز تولد حسین جلال‌­پور، شاعر و پژوهشگر گناوه‌ای، با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.