به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی در مورد آخرین وضعیت پروژه گیشا، با بیان اینکه زیرگذر کوی نصر هفتم اسفند ماه ۹۸ و زودتر از موعد مقرر برای تردد خودروها گشوده شد، گفت: این بازگشایی سبب شد که کنترل و هدایت ترافیک سنگین روزهای پایانی سال به نحو موثرتری انجام شود.
وی افزود: در پی این بهرهبرداری، سرعت متوسط تردد خودروها در مسیرهای شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراههای جلال آل احمد و شهید گمنام به نحو محسوسی افزایش یافت که پایشهای ترافیکی در محدوده تقاطع بزرگراههای شهید چمران و جلال آل احمد نیز این را تائید میکند. به این ترتیب میتوان با اطمینان اعلام کرد که هدف متعادلسازی خطوط ترافیکی و یکسانسازی حرکت در بزرگراه جلال آل احمد که قبلا در نتیجه عرض کم پل فلزی کوی نصر دچار اختلال بود، به طور کامل محقق شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام ساخت تقاطع غیرهمسطح بر روی چمران برای دسترسی بهتر به گیشا، گفت: اینکه تسهیل دسترسی به کوی نصر یا همان خیابان گیشا از طریق ایجاد یک مسیر دسترسی مستقیم از زیرگذر فراهم شده یا به این منظور یک دوربرگردان غیرهمسطح در بزرگراه شهید چمران احداث شود، هنوز نهایی نشده است.
وی ادامه داد: مشاور پروژه، ۵ گزینه مختلف اجرایی در این زمینه را مورد مطالعه قرار داده است و عملیات عمرانی برای احداث گزینه نهایی بعد از تصویب در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی میشود.
- طرح زیرگذر کوی نصر اما و اگرهایی برای اهالی این محله به وجود آورده است | گیشا در دوراهی یک انتخاب
- توضیح معاون حناچی درباره بهرهبرداری زودتر از موعد زیرگذر کوی نصر | وضعیت ایمنی این معبر زیرزمینی چگونه است؟
صبوری در مورد بازگشت پل فلزی گیشا که جمعآوری شده و قرار بود بعد از افتتاح زیرگذر تحت عنوان پل سبز زندگی برگردد نیز توضیح داد و افزود: پروژه احداث پل سبز زندگی در حال گذراندن مراحل نهایی طراحی و آمادهسازی نقشههای اجرایی بوده و عملیات احداث آن در آینده نزدیک توسط شرکت یادمان سازه آغاز خواهد شد.
وی افزود: البته استفاده از قطعات پل فلزی گیشا در احداث پل سبز زندگی با توجه به مشخصات خاص این پل عابر پیاده جنبه نمادین خواهد داشت تا به این ترتیب بخشی از خاطرات جمعی شهروندان از پل گیشا حفظ شود.