بورس امروز چهارشنبه ۱۰ دی ماه را کاهشی آغاز کرد و به پایان رساند. در ابتدای معاملات شاخص کل تا بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد افت ثبت کرد اما پس از گذشت ساعتی تغییر مسیر داد و تا حدود ۲ هزار منفی شد اما مجدد مسیر نزولی طی کرد و در پایان معاملات شاخص کل با ۱۳ هزار و ۸۵۷ واحد کاهش وارد کانال ۱.۳ میلیون واحد شد و رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد را ثبت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۱۳ هزار و ۸۵۷ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۷۱۹ واحد کاهش به رقم ۴۶۳ هزار و ۷۱۵ واحد رسید. معامله‌گران امروز  ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار معامله به ارزش ۱۲۹ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال انجام داده‌اند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران،  س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین،  پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشت.

فرابورس نیز با ۲۴۳ واحد کاهش رقم ۱۹ هزار و ۷۳۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز یک میلیون و ۲۴۷ هزار معامله انجام داده‌اند که ۱۴۸ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، سهامی ذوب آهن اصفهان و اعتباری ملل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.