معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه۴ دراینباره گفت: «ساخت معبر غیرهمسطح از شهریور ماه امسال آغاز شده و پیشبینی میشود در صورت تأمین اعتبار بعد از گذشت ۹ ماه یعنی تا پایان خرداد ۱۴۰۰ پایان یابد.» «مهدی پورشاسب» درباره مشخصات فنی این معبر افزود: «معبر پل فلزی با رویه بتنی به طول ۱۷۲متر است که ۶ ستون بتنی دارد و با رمپهای ابتدا و انتهایی طول آن به ۵۵۰متر میرسد.»
به گفته او در زمان اجرای پروژه، نه تنها بزرگراه شهید باقری و خیابان فرجام مسدود نمیشود بلکه اختلال در ترافیک این دو معبر در طول ساخت تقاطع به حداقل زمان ممکن کاهش یافته است.»
معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه ساخت تقاطع غیرهمسطح در فرجام و بزگراه شهید باقری موجب جذب بخشی از تقاضای ترافیک معابر رسالت و خیابان ۱۹۶ در این تقاطع خواهد شد، ادامه داد: «امکان حذف دوربرگردانهای بزرگراه شهید باقری حدفاصل بزرگراه شهید زینالدین تا خیابان گلبرک قابل بررسی است.» به گفته کارشناسان ترافیک، با ساخت این تقاطع دسترسی منطقهای شرق و غرب بزرگراه شهید باقری از محله تهرانپارس به سمت غرب و مرکز شهر و برعکس تسهیل شده و بار ترافیک بزرگراه شهید باقری و محدوده اطراف کمتر کاهش مییابد.