همشهری آنلاین: بنیاد بین‌المللی غدیر در سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین (ع) به تمام نوزادان پسری که روز 13 رجب متولد و مزین به نام مبارک علی شوند هدایای ارزنده ای اهدا می‌کند

 به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر درباره نحوه دریافت هدایا افزود: خانواده های واجد شرایط می توانند با ارسال فتوکپی شناسنامه نوزاد به دفتر مرکزی بنیاد بین المللی غدیر در تهران و نمایندگی های بنیاد استان ها، هدایای خود را در روز نیمه شعبان دریافت کنند.

وی در ادامه گفت : همچنین جشن ها و برنامه های متنوع و جذابی به مناسبت سیزدهم رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع) تدارک دیده شده است که در بیش از 42 نهاد و ارگان ، 12 وزارتخانه و مراکز استان ها برگزار می‌شود.

حسن ملک محمدی مراسم ویژه تجلیل از ورزشکاران اعزامی به المپیک در شب سیزدهم رجب را از جمله این برنامه ها برای تقویت روحیه نمایندگان ورزش ایران اسلامی در رقابت های المپیک چین برشمرد و افزود: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر از تمام ظرفیت های موجود استفاده می شود.

وی همچنین سرکشی به نیازمندان، تأمین جهیزیه، عیادت بیماران و رسیدگی به آنان و بازدید از زندان ها را از دیگر برنامه های بنیاد به مناسبت 13 رجب اعلام کرد.

ملک محمدی افزود: همچنین جشن های غدیر در بیش از 17 کشور اروپایی و خاورمیانه متناسب با شرایط اجتماعی و سیاسی آن کشور برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت: امسال برای ترویج سیره عملی امیرالمؤمنین (ع) ، بیش از 53 برنامه فرهنگی،‌ هنری، ورزشی، تبلیغی، پژوهشی و علمی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ملک محمدی در ادامه گفت: مراحل مطالعاتی راه اندازی بانک جامع شبهات اعتقادی ، سیاسی ، اجتماعی در زمینه غدیر ، حکومت دینی و ولایت فقیه در حال پیگیری است که در آینده به بهره برداری می رسد.

وی تأسیس مرکز اسناد غدیر و فرهنگستان غدیر را از دیگر اقدامات در دست اجرای بنیاد بین المللی غدیر اعلام کرد و افزود: امسال به طور جدی در خصوص ترویج نهج البلاغه و آموزش آن در سطوح مختلف جامعه برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است.

ملک محمدی به تشکیل فراکسیون غدیر مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از 200 نماینده اشاره کرد گفت: این حرکت موجب وحدت و همدلی بیشتر میان مسلمانان با محوریت غدیر می‌شود