علی اصغر محمدی: رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسما از وزارت آموزش و پرورش خواست تا در باره دستورالعمل اخذ شهریه در مدارس دولتی توضیح دهد.

علی عباسپور تهرانی فرد تصریح کرد: مدارس نباید در فصل ثبت نام کمک مالی دریافت کنند و هر دستورالعملی که مغایر قانون و بر خلاف قانون اساسی باشد، اعتبار ندارد.

وی با بیان اینکه در ایران ۲ نوع مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد، افزود: مدارس مشارکتی و هیات امنایی نیز به هیچ عنوان حق ندارند به اجبار وجهی بابت ثبت نام دریافت کنند.

درحالی‌که قائم مقام وزیر آموزش و پرورش اخیرا از تدوین دستورالعملی خبر داد که به موجب آن مدارس دولتی می‌توانند از دانش‌آموزان شهریه بگیرند، رئیس کمیسیون آموزش مجلس این کار را مغایر اصل ۳۰ قانون اساسی دانست.

براساس اصل ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد.

عباسپور تهرانی فرد تاکید کرد: اگر ابهامی در تفسیر قانون اساسی وجود دارد مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌توانند به شورای نگهبان مراجعه کنند و از طرفی تفسیر قوانین موجود نیز با مجلس است که در این باره نیز ابهامی وجود ندارد.وی افزود: نباید کسری بودجه آموزش و پرورش منجر به فشار به مردم شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از مردم خواست تا تخلف مدارس در زمینه اخذ اجباری پول را با ذکر نام مدرسه و مشخصات خود از طریق نمابر ۳۳۴۴۰۰۶۶ به این کمیسیون اطلاع دهند.