تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶

وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه با اجرای برنامه‌های دولت حتماً ساخت‌وساز در کشور از مرز سالی یک میلیون خواهد گذشت، گفت: این حرکت شرایط کنونی یعنی رکود را تغییر می‌دهد.

محمد سعیدی کیا پس از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هر دوره‌ای یک رکود داریم، افزود: بعد از رونقی که سال گذشته شاهد بودیم هم‌اکنون یک رکود نسبی در بازار وجود دارد.

وزیر مسکن و شهرسازی  تصریح کرد: دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن آمادگی دارد و هم‌اکنون در 20 نقطه کشور برای ساخت مشارکتی مسکن، آگهی داده است و سرمایه‌گذار می‌پذیرد.

سعیدی کیا افزود: برای تامین مسکن مورد نیاز جامعه، دولت در 2 بخش واگذاری زمین به تعاونی‌ها و مشارکت در ساخت و پرداخت تسهیلات به سازندگان برنامه ریزی کرده است.

وزیر مسکن و شهرسازی در مورد افزایش مالیات بر خرید و فروش مسکن  یادآور شد:  افزایش مالیات‌ها تحت‌تأثیر رشد قیمت‌های منطقه‌ای و توسط کمیته‌های مربوطه صورت می‌گیرد لذا به‌طور طبیعی باید قیمت‌های منطقه‌ای نیز رشد کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که قصد فروش خانه را دارند اگر زودتر از موعد تعیین شده برای افزایش مالیات بر خرید و فروش اقدام کنند، مالیات کمتری خواهند پرداخت.

مالیات بر خرید و فروش مسکن شامل انبوه سازانی که از وزارت مسکن و شهرسازی مجوز دارند، نمی‌شود.