معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش مستمر شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف قروه رضایت خانواده شاکی یک پرونده قتل عمد جلب شده و قاتل پس از هشت سال در پای چوبه دار رهایی پیدا کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  بهادر اسدی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ و بر اثر نزاع بین ۲ جوان با سلاح سرد یک فقره قتل عمد رخ می‌دهد که پس از طی مراحل دادرسی این پرونده در سال ۱۳۹۷ منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.  

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان افزود: دادستان این پرونده را با هدف صلح و سازش به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه ارجاع می‌دهد که با تلاش مستمر اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، رضایت آنها جلب شد.  

با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده دوازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

وی با اشاره به این‌که ورود ریش‌سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.