گروه بین‌الملل: دولت ائتلافی هند توانست از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرد تا به سختی از بحران سیاسی در این کشور نجات پیدا کند.

شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد دولت ائتلافی مان‌موهان سینگ نخست وزیر هند موفق شد با به دست آوردن 253 رای موافق در برابر 232 رای مخالف و دو رای ممتنع، رای اعتماد پارلمان را کسب کند.

این در حالی بود که نمایندگان مخالف دولت در جلسه پارلمان با نشان دادن بسته‌های اسکناس اعلام کردند حامیان سینک به بسیاری از اعضای پارلمان پول پرداخت کرده‌اند.

لال کریشنا ادوانی رئیس حزب مخالف BJP اعلام کرد که حامیان دولت حداقل 10 میلیون روپیه(235 هزار دلار) را به‌عنوان رشوه برای به دست آوردن رای به نمایندگان پرداخت کرده‌اند.

پس از آنکه اصرار دولت مان‌موهان سینگ، بر قرارداد هسته‌ای با آمریکا باعث شد که احزاب چپگرای این کشور از ائتلاف با دولت خارج شوند حزب حاکم کنگره مجبور شد برای کسب رای اعتماد پارلمان تلاش کند.

گروه‌های چپ هند معتقدند توافقنامه هسته‌ای با آمریکا باعث سلطه واشنگتن بر برنامه‌های هسته‌ای این کشور می‌شود و هند را به کشوری خنثی تبدیل خواهد کرد. 

کاخ سفید بلافاصله پس از رای اعتماد پارلمان هند از مان‌موهان سینگ به خاطر مقاومت در برابر مخالفان قرارداد هسته‌ای هند و آمریکا قدردانی کرد.

دانا پرینو سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد بدون شک سیاست در هند با چالش‌های زیادی روبه‌رو است اما آقای سینگ در برابر این چالش‌ها مقاومت کرد و موفق شد رای اعتماد پارلمان را به دست آورد.

هر چند سینگ با این رای اعتماد می‌تواند به آینده امیدوارتر باشد اما اتحادی که میان مخالفان در این مسئله به وجود آمد مشکلی است که او به‌زودی‌ نخواهد توانست از پس آن برآید.