تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۷

تقریبا همه مصرف کننده‌ها می‌دانند که این روزها در بازار مواد غذایی باید انتظار هرگونه شوک و اتفاق غیرمنتظره‌ای را داشت...

 بنابراین خریداران صبوری که برای هر کیلو برنج ایرانی 4 هزار تومان می‌پردازند و با دیدن افزایش 20 درصدی قیمت مرغ سری تکان می‌دهند از گران شدن بسته‌های ماکارونی قطعا دچار ایست قلبی نمی‌شوند،  اما داستان وقتی مهیج می‌شود که فروشنده در زمان حساب وکتاب حتی نیم نگاهی هم به قیمت روی بسته‌های ماکارونی نمی‌اندازد یا اصولا قیمت حک شده روی تولید این ماه ازتولید ماه قبل که اتفاقا کنار هم ردیف شده اند چند درصدی بالاتر باشد اما انجمن صنفی مربوطه هر نوع افزایش قیمت را تکذیب کند.

در چنین مواردی است که خریدار لبخندی اجباری تحویل فروشنده می‌دهد وبه خانه برمی گردد. سید مهدی آثاریان رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع ماکارونی در گفت گو با همشهری هرگونه افزایش قیمت این محصول را تکذیب می‌کند و می‌افزاید:تولید کننده‌های ماکارونی فعلا وتا اطلاع ثانوی هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت ندارند.

او می‌گوید:قیمت هر بسته ماکارونی 700 و500 گرمی به‌ترتیب 900 و650 تومان است واگر مصرف‌کننده‌ها در هنگام خرید با گران فروشی از سوی تولید کننده‌ها و عوامل توزیع مواجه شدند مراتب را به سازمان تعزیرات یا انجمن ماکارونی اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد مقتضی صورت گیرد. آثاریان  با اشاره به تسهیلات جدید دولت برای واردات گندم تصریح می‌کند:باز پرداخت 10 درصد این تسهیلات که از محل صندوق ذخیره ارزی تامین می‌شود نقد و مابقی در اقساط یک ساله خواهد بود. به گفته او این واردات به معنای هزینه خرید گندم نخواهد بود اما در هر حال تولید کننده‌ها باز هم اقدام به افزایش قیمت نخواهند کرد.

 به این ترتیب با استناد به گفته‌های رئیس انجمن صنایع ماکارونی توصیه می‌کنیم اگر  هنگام خرید ماکارونی به هر دلیلی با گران فروشی مواجه شدید به جای سکوت وانفعال با تعزیرات تماس بگیرید یا اینکه مراتب را با شماره‌های 66438111 الی 13 به انجمن مربوطه اطلاع دهید.