تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

 در دل محله زهتابی، که هر روز از خروسخوان سحر تا نیمه‌های شب صدای گوشخراش دستگاه‌های صنعتی و سوت‌های کشدار قطار تهران‌ـ اهواز به گوش می‌رسد، کوچه بن‌بستی قرار دارد که روی تابلو ابتدای آن نام «خیابان باغ» نوشته شده،

همشهری آنلاین_نصیبه سجادی: اما بیشتراز آنکه به خیابان شباهت داشته باشد شبیه کوچه‌باغی پر از آرامش است.قدیمی‌های محله زهتابی در خاطره‌های‌شان خیابان باغی را به خاطر دارند که با امروزش تفاوت‌های زیادی دارد و پر ازحوض و استخرهای پرآب و باغ‌های میوه پربرکت بوده است.

در دهه‌های اخیر باغ‌های خیابان باغ کوچک و کوچک‌تر شد و از حوض و استخرهای پرآب قدیم خبری نیست، ولی هنوز هم در گوشه و کنار آن می‌توان نشانه‌ها و بقایای این باغ‌ها را پیدا کرد که برای محله زمخت زمزم غنیمت محسوب می‌شود.

یکی از نشانه‌های گذشته خیابان، بوستان صالحان است که انتهای آن قرار گرفته و فضای سبز فراوان و پرسایه‌ای دارد.  این بوستان از باغی به جا مانده که محل دورهمی‌های اهالی محله زهتابی بود و این دورهمی‌ها با ریش گرو گذاشتن مشهدی‌اصغر نزد مالک باغ برگزار می‌شد. مش‌اصغر سرایدار و باغبان باغ بود و از دیدن قیل و قال و شادی اهالی محله در زیر درختانی که خودش پرورش داده بود، لذت می‌برد.