همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران گفت رضازاده از این پس به عنوان مشاور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به ورزش کشورمان خدمت خواهد کرد.

در پی خداحافظی حسین رضازاده از دنیای ورزش قهرمانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران گفت: رضازاده از این پس در لباسی جدید و با عنوان مشاور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به ورزش کشورمان خدمت خواهد کرد.

بهرام افشارزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: به عقیده من حسین نه تنها از بازی‌های المپیک پکن، بلکه از دنیای ورزش خداحافظی کرده و همه‌ی ما باید به فکر سلامتی او باشیم.

وی ادامه داد: استرس و فشار روانی و جسمی تاثیر زیادی بر فشار خون و زانوی آسیب دیده‌ی رضازاده دارد و باید به حفظ سلامتی او کمک کرد.

افشارزاده با بیان این که قوی‌ترین مرد جهان هم اکنون باید در لباس برازنده‌تری به ورزش خدمت کند، تصریح کرد: ما باید شان حسین را حفظ کنیم و بر این اساس من او را به عنوان مشاور عالی وزنه‌برداری انتخاب می‌کنم.

از او می‌خواهم از این پس در اتاق کنار اتاق من به خدمت به وزنه‌برداری ادامه دهد.

وی در مورد رشید شریفی جانشین حسین رضازاده گفت: هم رشید شریفی و هم اصغر ابراهیمی و محسن بیرانوند شرایط بسیار خوبی را دارند.

به عقیده من ما در اوزان 94 و 105 کیلوگرم شانس کسب مدال در المپیک داریم. شریفی هم بدون شانس برای کسب مدال نیست، اما صحنه مسابقه را از هم اکنون نمی‌توان پیشبینی کرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد کاهش روحیه کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک پکن پس از اعلام خبر خداحافظی رضازاده گفت: من احساس نمی‌کنم که این خبر باعث افت روحیه ورز‌شکاران شود، چرا که همه‌ی آن‌ها با آمادگی کامل به المپیک می‌روند.

افشارزاده در پایان خاطرنشان کرد: ما از حسین خواسته‌ایم که به پکن بیاید و باعث افزایش روحیه تیم ایران باشد، اما او مایل است با خانواده‌اش به مسافرت برود. من تلاشم را می‌کنم که او به پکن بیاید و فکر می‌کنم که بیاید