جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: خداحافظی حسین رضازاده از المپیک آنقدر باورنکردنی است که ویکتورز شرباتیس قهرمان وزنه‌برداری فوق‌سنگین جهان در سال 2007 و اصلی‌ترین رقیب حسین رضازاده در بازی‌های المپیک از شنیدن خبر خداحافظی رضازاده و انصراف از بازی‌های المپیک پکن شگفت‌زده شده و باورش نمی‌شود

وی می‌گوید: «من تا روز گذشته در کمپ تمرینی لهستان تمرین می‌کردم و خبری از این موضوع نشنیده‌ام. امروز هم که به لتونی بازگشته‌ام، هنوز خبر را نشنیده‌ام. فکر می‌کنم که این خبر شایعه باشد. باورم نمی‌شود که رضازاده خداحافظی کرده باشد. من واقعاً فکر می‌کنم که این یک شایعه است.»

حسین رضازاده پس از خداحافظی از دنیای ورزش قهرمانی، در خصوص جزئیات تصمیم خود می‌گوید: «پزشکان  به من گفته بودند که ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارم، اما انگیزه کسب سومین مدال طلای المپیک به قدری قوی بود که خواستم تا آخرین لحظه برای حضور در المپیک و کسب این افتخار برای ایران بجنگم.»

وی ادامه می‌دهد: «موضوع مشکلات پزشکی من موضوعی نیست که در این اواخر مطرح شده باشد.

من هر ماه توسط متخصصان چک می‌شوم. اسفندماه به من گفتند تمرین حرفه‌ای را کنار بگذارم، اما با توجه به اینکه المپیک نزدیک بود، نمی‌توانستم این کار را بکنم.

می‌خواستم بعد از المپیک کنار بروم، ولی پزشکان تاکید داشتند که استرس و فشار بیش از حد باعث می‌شود که رگ‌هایم پاره شود. بنابراین برای المپیک کنار رفتم تا دیگران جای من را بگیرند.»

رضازاده ادامه داد: «حتی خانواده‌ام که هم‌اکنون در اردبیل هستند با توجه به اینکه دوری از من برای‌شان بسیار سخت است، اما باز هم از شنیدن این خبر ناراحت شده بودند. همسرم می‌گفت دعا و نذرهای زیادی کرده بودم تا قهرمان المپیک شوی، اما متاسفانه نشد.»

وی در مورد شکسته شدن رکوردهایش در آینده و کسب مدال طلای المپیک در این وزن توسط یک ایرانی گفت: «من امیدوارم که مدال طلای المپیک را در دسته فوق‌سنگین یک ایرانی کسب کند و امیدوارم یک ایرانی بتواند رکوردهایم را بشکند، اما امیدوارم که ابوالفضل (فرزند 5 ساله رضازاده) بتواند رکوردهایم را بشکند.

من آرزو می‌کنم که ابوالفضل بتواند این کار را انجام دهد. خودم مربی‌اش خواهم شد و تمام تلاشم را می‌کنم که روزی او جایگزین من شود.

زدن رکوردها در تمرین خیلی مهم است، اما اینکه این رکوردها در مسابقه به ثبت برسد مهمتر است. امیدوارم خدا عمری به من بدهد تا بتوانم فرزندم را قهرمان المپیک و رکورددار جهان و المپیک کنم.»

خداحافظی هرکول ایرانی اما بازتاب فوق‌العاده‌ای در مطبوعات معتبر دنیا داشت. پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه تلویزیونی CNN هم با اشاره به اخبار تلویزیون  ایران نوشت: «در حالی که کاروان ورزشی ایران بزرگترین کاروان این کشور پس از بازی‌های 1976 مونترال است اما رضازاده در این تیم حضور ندارد.»

پایگاه‌های اطلاع‌رسانی روزنامه‌ واشنگتن‌پست، خبرگزاری رویترز، روزنامه‌‌ تایمز خاورمیانه، خبرگزاری The star استرالیا و روزنامه‌ ارس‌تایمز نیز به نقل از منابع مختلف به خبر خداحافظی رضازاده اشاره کرده‌اند.

کد خبر 58979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز