مراقبت از پوست صورت برای حفظ شادابی و طراوت آن برای بسیاری از خانم‌ها و نیز آقایان اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل استفاده از ماسک‌های خانگی با مواد طبیعی بسیار محبوب و تأثیرگذار است.

به گزارش همشهری آنلاین، استفاده از ماسک‌های خانگی متناسب با نوع پوست و هدفی که داریم، یکی از روش‌هایی است که در روتین مراقبت از پوست بسیار به آن توجه می‌شود. در ادامه نحوه آماده کردن و روش مصرف و کاربرد چند ماسک خانگی را برای شما می‌آوریم.

ماسک چاق‌کننده صورت

۱- ماسک آب خیار و ماست: آب یک خیار را بگیرید و با دو قاشق چایخوری ماست ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد به‌خوبی آن را بشویید.

۲- ماسک سیب‌زمینی: آب یک سیب‌زمینی را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم به‌خوبی بشویید.

۳- ماسک پودر جوانه گندم و موز: یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با دو قاشق چایخوری روغن زیتون و نصف موز له‌شده ترکیب کنید و روی صورت بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک سفت‌کننده پوست صورت

۱- ماسک سفیده تخم مرغ: یک یا دو عدد سفیده تخم مرغ را به هم بزنید تا کف کند. آن را به صورت و گردنتان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

گزینه دیگر این است: یک قاشق غذاخوری ماست ساده را به یک عدد سفیده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. این مخلوط را به صورت و گردنتان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید. هر یک از این درمان‌ها را دوبار در هفته به کار ببرید تا پوست سفت و درخشانی داشته باشید.

۲- ماسک روغن زیتون: مقداری روغن زیتون را در مایکرویو گرم کنید. روغن را روی صورتتان بمالید. با استفاده از نوک انگشتتان و با حرکات دایره‌ای پوستتان را ۱۰ دقیقه به‌آرامی ماساژ دهید. این کار را یک بار در روز قبل از رفتن به رختخواب انجام بدهید. شما می‌توانید از روغن نارگیل، آووکادو، هسته انگور، جوجوبا یا بادام نیز برای ماساژ صورت، گردن، بازوها و پاهایتان استفاده کنید. ترجیحا برای صورت از سرم‌ها استفاده کنید.

ماسک روشن‌کننده پوست صورت

۱- ماسک آب برنج: ۳ قاشق غذاخوری آب برنج را با ۲ قاشق غذاخوری کشک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. ماسک را روی صورت خود گذاشته و صبر کنید تا کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید. توصیه می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر در طول چند هفته متوالی هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

۲- ماسک عسل و آبلیمو: ۲ قاشق ماست را با یک قاشق عسل و یک قاشق آبلیمو در ظرفی ترکیب کنید و خمیر به‌دست‌آمده را ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن بگذارید. بعد از چند بار استفاده پوستتان کشیده و هیدراته و شاداب می‌شود و مثل الماس می‌درخشد.

۳- ماسک موز و عسل: یک عدد موز کوچک را له کرده و دو قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و این مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و خمیر به‌دست‌آمده را به صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با آب سرد بشویید.