همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران گفت: اتوبوس‌های جدید از هفته آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی در خط ویژه اتوبوسرانی (BRT) پایتخت می‌شود.

به گزارش  واحد مرکزی خبر، سید جعفر هاشمی تشکری در حاشیه دیدار مدیران ارشد شهرداری تهران با مردم در مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری تهران افزود: این اتوبوس‌ها با بودجه شهرداری تهران خریداری شده و هم اکنون در حال ترخیص است و از هفته آینده ۷۰ دستگاه اتوبوس دو کابین وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در خط ویژه اتوبوسرانی می‌شود.

وی گفت: ۸۰ دستگاه دیگر که هم اکنون در مرحله بارگیری قرار دارد به تدریج تا دو ماه آینده به این ناوگان اضافه می شود.

تشکری همچنین درخصوص نحوه به‌کارگیری این اتوبوس‌های درخطوط ویژه اتوبوسرانی افزود:‌ اتوبوسهای جدید با اولویت خط یک، در خط دو هم وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۰ دستگاه اتوبوس درخط ویژه اتوبوسرانی شهر تهران فعالیت دارد گفت: سعی داریم تعداد این اتوبوس‌ها تا پیش از مهر به ۲۵۰ دستگاه افزایش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میزان رضایت‌مندی شهروندان از کیفیت خدمات رسانی درخط ویژه اتوبوس را خوب ارزیابی و اضافه کرد: این اتوبوس‌ها حتی در ساعات غیر پیک هم فعالیت دارد و براساس شاخص های نظر سنجی شهرداری زمان سفر درمقایسه با گذشته30 درصد کاهش داشته و علت این رضایت مندی در امکان جذب سفر برای شهروندان است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد؛ وزارت کشور و تبصره 13 با توجه به عملکرد مطلوب شهرداری درحوزه حمل و نقل برای تحویل اتوبوس های مورد نیاز شهرداری اقدام کنند.

تشکری گفت: در سال های82 و 83 میانگین جابجایی مسافر در شهر تهران با اتوبوس 2میلیون و 400هزار نفر بود که هم اکنون این آمار به 3 میلیون و900 هزار نفر افزایش یافته که با توجه مشکلات اتوبوسهای گاز سوز این میزان جابجایی قابل توجه است.