همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور تأکید کرد: باتوجه به حجم مسافرت‌ها و به منظور افزایش ایمنی و ایجاد کشش روانی و تسهیل در عبور و مرور محدودیت‌های ترافیکی به اجرا گذاشته می‌شود.

بر این اساس تردد کلیه تریلرها از محور هراز ممنوع و از ساعت ۵ روز پنج شنبه ۱۰ مرداد تا ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۱ مرداد تردد کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل موادسوختی و فاسدشدنی از محور هراز ممنوع است.

همچنین از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه تردد کلیه وسایل نقلیه از رودهن (انتهای بلوار کریتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۴ روز جمعه تردد وسایل نقلیه از آب اسک تا دوراهی رودهن یکطرفه است.

این گزارش حاکی است، در محور کرج - چالوس نیز  تردد انواع تریلر و کامیون‌ها ممنوع است و از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه رفت و امد وسایل نقلیه از محور کندوان از کرج به سمت چالوس ممنوع و از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۴ روز جمعه تردد وسایل نقلیه از مرزآباد (دزدبن) به سمت کرج یکطرفه است.

تردد تریلرها به استثنای تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسدنشدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ روز جمعه از تهران به قائم شهر و برعکس ممنوع است.

همچنین از ساعت ۷ تا ساعت ۲۴ روز جمعه تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای تریلرها و کامیون‌های حامل موادسوختنی و فاسدنشدنی از ساوه به همدان (از ساوه تا دوراهی قزوین - همدان) و برعکس ممنوع است.

از ساعت ۷ تا ۲۴ روز جمعه نیز تردد تریلر و کامیون‌ها به استثنای تریلرها و کامیون‌های حامل موادسوختی و فاسدشدنی از محور قزوین - رشت و برعکس ممنوع است.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین درخصوص تصادفات جاده‌ای دو روز گذشته گفت: مهم‌ترین علل وقوع تصادفات به ترتیب بی توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی ۳۰ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ۲۴ درصد، انحراف به چپ ۲۰ درصد و رعایت نکردن حق تقدم ۱۵ درصد بوده است.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: بیشترین تصادفات به ترتیب سواری و وانت ۵۶ درصد، موتورسیکلت ۱۹ درصد و کامیون ۱۳.۴درصد تشکیل داده است.