گروه اجتماعی: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از بر طرف شدن مشکل مالیات پزشکان خبر داد.

وی در مراسم تقدیر از خادمان نظام سلامت گفت:  مشکل مالیات پزشکان و افزایش ناگهانی آن در سال 84 که به مشکلی جدی بدل شده بود، سرانجام با اعتراضات مکرر جامعه پزشکی و بررسی در کمیسیون اصل 90 مجددا پرونده 10 سال گذشته بسته شد ولی امیدواریم در سالهای آینده با چنین مشکلاتی که آرامش را از جامعه پزشکی سلب می‌کند روبرو  نباشیم و این گروه زحمتکش با دغدغه‌ کمتری ارائه خدمت کنند.

دکتر صدر همچنین در مورد تعرفه‌های سال 85 گفت:  با اختیارات جدیدی که امسال در ارتباط با تعرفه‌ها به سازمان نظام پزشکی داده شد تعرفه‌ها با افزایش 11 درصدی نسبت به سال 84 توسط کمیته‌ 5 نفره تعیین شد البته هنوز در قسمت بیمه با مشکلاتی مواجهیم که امیدواریم برطرف شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی در گردهمایی بزرگ جامعه پزشکی که طی آن از پزشکانی که بیش از 30 سال سابقه خدمت داشتند تقدیرشد اظهار کرد: با محاسباتی که در این چند ماه اخیر صورت گرفته حدود 7 هزار پزشک بیش از 30 سال سابقه خدمت شناخته شده‌اند که دو هزار نفر آنها در تهران بوده‌اند و در این مراسم سعی شده از تعدادی از آنها تقدیر شود.

وی با بیان این که بیش از 170 هزار نفر جامعه پزشکی را تشکیل می‌دهند، ‌اعلام کرد:  از این تعداد 70 هزار نفر پزشک عمومی، 25 هزار نفر متخصص و فوق تخصص، حدود 20 هزار نفر دندانپزشک، 12 هزار و 800 نفر دکترای داروساز و 47 هزار نفر ماما هستند که همواره در عرصه سلامت با خدماتی که ارائه داده‌اند سطح پزشکی کشورمان را از لحاظ علمی ‌هم‌تراز کشورهای دیگر و انواع عمل‌ها و پیوندهایی را که در کشور صورت می‌گیرد همگام با کشورهای دیگر پیش برده‌اند و این در حالیست که کشور ما از لحاظ تجهیزات، تکنولوژی و فناوری نسبت به کشورهای دیگر دچار کمبودهای زیادی است.

صدر با اشاره به معضلات جامعه پزشکی در سال گذشته توضیح داد:  طرح ترافیک و تردد پزشکان در آن یکی از مشکلاتی بود که با توجه به تغییرات مختلف طرح جامعه پزشکی با آن مواجه بود و تا حد زیادی برطرف شده که امیدواریم به طور کامل حل شود.

در ارتباط با طبابت در محل مسکونی پزشکان و اموری که در این بحث به شهرداری مربوط می‌شود به توافقات خوبی رسیدیم و قرار است کمیته‌ای با همکاری شهرداری در این امر فعالیت کنند و مشکلات را برطرف کنند.