تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹

همشهری آنلاین: کارشناسان و مسئولان شرکت بهره برداری مترو و مهندسان مشاور آبان با سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها درباره طرح ساخت ایستگاه مشترک مترو در پایانه جدید شرق به توافق رسیدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، مدیرعامل این سازمان با اعلام این خبر نتایج برگزاری جلسه مشترک مترو و سازمان پایانه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه که با عنوان بررسی طرح ایستگاه مشترک مترو در پایانه جدید شرق تشکیل شد با توجه به اعداد و ارقام پایه طرح پایانه (ظرفیت جایجایی روزانه 120 هزار مسافر) و افق 30 ساله آن، نقشه‌های ایستگاه مترو و تونل‌های ارتباطی آن بررسی شد.

ولی آذروش از تایید طراحی ایستگاه جزیره‌ای خبر داد و افزود: توافق درباره موضوع طراحی ایستگاه جزیره‌ای برای نخستین بار و در تنها ایستگاه پیش‌بینی شده در طرح بزرگ پایانه شرق تهران به دست آمد.

مدیر عامل پایانه ها یادآور شد: همه مراحل طراحی این ایستگاه در جلسات متعدد و با هماهنگی کارشناسان شرکت مترو، شرکت مهندسان مشاور آبان و کارفرما سازمان پایانه‌ها تدوین شده است.

مهندس آذروش لزوم برگزاری چنین جلسه‌ای را پاسخگویی به بخش بزرگی از حمل و نقل درون و برون شهری دانست و اضافه کرد: پایانه بزرگ شرق نخستین پایانه هوشمند خواهد بود که در طراحی آن به تسهیل در تردد، ورود و خروج مسافران، سرعت عرضه خدمات و دسترسی سهل و آسان به حمل و نقل داخلی شهر تهران توجه شده است.

آذروش راه‌اندازی سرویس خطی اتوبوس حد فاصل ایستگاه متروی صادقیه و پایانه غرب را نیز از تصمیمات این جلسه اعلام کرد و گفت: این خط برای سهولت دسترسی مسافران به سامانه حمل و نقل درون و برون شهری در غرب تهران با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی و حاضران در این جلسه ایجاد شد.

وی ادامه داد: ارتباط سامانه حمل و نقل ریلی مترو به داخل هسته مرکزی پایانه‌های موجود و پایانه‌های احداثی در آینده از دیگر تصمیمات این نشست بود.

این مقام مسئول افزود: بر اساس تصمیمات این نشست طرح‌های عمرانی 5 ساله سازمان با هماهنگی مسئولان و کارشناسان شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت مهندسان مشاور آبان بررسی مطالعاتی فاز صفر برای پایانه غرب و پارک سوار بیهقی اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها از بهره‌برداری تونل ارتباطی ایستگاه مترو و پایانه جنوب در مهر 87 خبر داد و اضافه کرد: عملیات ساخت تونل ارتباطی متروی پایانه جنوب در غرب خیابان عباسی به هسته مرکزی این پایانه در حال اجرا است.