بیژنی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اینباره میگوید: با وجود تذکرات و پیگیریهای فراوان، متأسفانه سرویس فنی مناسب و قطعات و ملزومات مورد نیاز ۷ جایگاه سوخترسانی مستقر در مناطق شرکت واحد تامین نشده که همین امر غیرفعال ماندن همه روزه حدود ۵۰ درصد از اتوبوسهای گازسوز (حدود یک هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بلیتی و بخش خصوصی) را موجب شده است.
وی تعداد اتوبوسهای گازسوز در ناوگان اتوبوسرانی را ۲ هزار ۸۵۷ دستگاه و تعداد اتوبوسهای بلیتی در اختیار شرکت واحد را ۵ هزار و ۸۳۱ دستگاه اعلام کرد و گفت: غیر از ۹۹۳ دستگاه اتوبوس بلیتی که بهدلیل عمر بالای ۱۰ سال (تا ۱۷ سال) دیگر تقریبا کارایی ندارند، حدود ۷ تا ۱۰ درصد از اتوبوسهای ناوگان نیز برای انجام سرویسهای فنی و دورهای از خط خارج هستند.
با وضعیت فعلی، بیژنی معتقد است حدود ۱۵ درصد اتوبوسها بهعلت نبود سرویسدهی مناسب و تامین نشدن قطعات مورد نیاز، توسط شرکتهای خودروساز (گارانتی و وارانتی) از رده خارج میشوند.
بهنظر میرسد تداوم خرابی اتوبوسها بهعلت اجرا نشدن تعهدات شرکتهای سازنده (گارانتی و وارانتی) موجب بروز مشکلات عدیدهای برای مجموعه این شرکت از جمله بخش خصوصی اتوبوسرانی شده است که درصورت ادامه وضعیت موجود، توان حرکتی ناوگان بهصورت مستمر کاهش خواهد یافت.