تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

یک قلاده خرس قهوه ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار آسیب‌دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه سرانجام به آغوش طبیعت بازگشت.

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با همشهری‌آنلاین اظهار کرد: از همان ساعات اولیه حادثه، محیط‌بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به بررسی موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه‌ای اقدام کردند.

وی افزود: این قلاده خرس قهوه‌ای نر و بالغ بوده که بر اثر برخورد با خودروی ماکسیما در محور اسلام‌آبادغرب – ماهیدشت دچار شکستگی از ناحیه دست شد.

یاوری گفت: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه‌ای توسط دامپزشک اداره کل صورت گرفت و نسبت به جابجایی حیوان مذکور به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام شد.

این مقام مسئول ادامه داد : خرس قهوه ای در کلینیک نبض استان مورد جراحی از ناحیه دست قرار گرفت و پس از عمل جراحی به منظور مراقبت ویژه به مرکز قرنطینه حیات وحش منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از 2 هفته تلاش شبانه روزی و مراقبت ویژه بوسیله محیط‌بانان و تزریق داروهای آنتی‌بیوتیکی توسط دامپزشک اداره کل، شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه‌ای پس از بهبودی کامل مهیا شد.

وی گفت: سرانجام حیوان در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

 استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم خرس قهوه ای در غرب کشور است.