مجموع نظرات: ۳
دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

یک قلاده خرس قهوه ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار آسیب‌دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه سرانجام به آغوش طبیعت بازگشت.

خرس قهوه‌ای

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با همشهری‌آنلاین اظهار کرد: از همان ساعات اولیه حادثه، محیط‌بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به بررسی موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه‌ای اقدام کردند.

وی افزود: این قلاده خرس قهوه‌ای نر و بالغ بوده که بر اثر برخورد با خودروی ماکسیما در محور اسلام‌آبادغرب – ماهیدشت دچار شکستگی از ناحیه دست شد.

یاوری گفت: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه‌ای توسط دامپزشک اداره کل صورت گرفت و نسبت به جابجایی حیوان مذکور به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام شد.

این مقام مسئول ادامه داد : خرس قهوه ای در کلینیک نبض استان مورد جراحی از ناحیه دست قرار گرفت و پس از عمل جراحی به منظور مراقبت ویژه به مرکز قرنطینه حیات وحش منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از 2 هفته تلاش شبانه روزی و مراقبت ویژه بوسیله محیط‌بانان و تزریق داروهای آنتی‌بیوتیکی توسط دامپزشک اداره کل، شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه‌ای پس از بهبودی کامل مهیا شد.

وی گفت: سرانجام حیوان در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

 استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم خرس قهوه ای در غرب کشور است.

کد خبر 601644

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha