گروه حوادث: سارق پیر که با سرقت شبانه از 46خانه در پایتخت، طعمه‌هایش را به خاک سیاه نشانده است، در بازجویی‌های ماموران پلیس گفت چون پول دزدی را برای خرید جهیزیه دختران بی‌بضاعت به کار برده است، از کارش پشیمان نیست!

این مرد، ادعا می‌کند که چون از ثروتمندان سرقت می‌کرده است، کارش سرقت محسوب نمی‌شود.

« من رابین هودم، از ثروتمندان می‌دزدیدم تا به فقرا کمک کنم، تاکنون 100 دختر را با فروش اجناس دزدی راهی خانه بخت کرده‌ام و از این کارم پشیمان نیستم !»

مرد سالخورده صبح دیروز در حالی این جملات را نزد قاضی پرونده به زبان می‌آورد که متهم بود با استخدام 2 سارق جوان به 46 خانه در شمال تهران دستبرد زده و ساکنان آنها را به خاک سیاه نشانده است.

او درحالی با افتخار از جرایم خود و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت سخن می‌گفت که تمامی مالباختگان مدعی بودند بعد از بازگشت به خانه و مشاهده صحنه سرقت،  دچار شوک عصبی شده و حتی چندین نفر آنها راهی بیمارستان شده بودند.

در جست و جوی سارق پیر

تحقیقات کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری پیرمرد سارق و اعضای باند او اوایل امسال و زمانی آغاز شد که شکایت‌های مشابهی درباره سرقت شبانه از خانه‌های ویلایی در شمال شرق و مرکز پایتخت در اختیار ماموران قرار گرفت.

بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد تمامی سرقت‌ها با یک شگرد و از سوی اعضای یک باند صورت گرفته‌است. 

کارآگاهان که تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن ردی از سارقان آغاز کرده بودند، پس از بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس، به یک سارق قدیمی که شگرد او با شگرد متهمان تحت تعقیب، شباهت زیادی داشت مشکوک شدند. 

وقتی مشخص شد این سارق حرفه‌‌ای، پس از آزادی از زندان سرقت‌هایش را از سر گرفته است، ماموران پاتوق‌های او را زیر نظر گرفتند و مدتی بعد موفق شدند وی را شناسایی و دستگیر کنند. 

سارق 62 ساله که بیش از40 سال از زندگی خود را به دزدی از خانه‌ها در شهرهای مختلف کشور مشغول بوده و چندین بار دستگیر و راهی زندان شده است، پس از انتقال به اداره پلیس لب به اعتراف گشود و راز سرقت‌هایش را برملا کرد. 

او اظهار داشت: وقتی از زندان آزاد شدم از آنجا که دیگر توان بالا رفتن از در و دیوار خانه‌ها را نداشتم، 2سارق جوان را برای اجرای نقشه‌هایم استخدام کردم و سپس با استفاده از تجربه طولانی‌ام در زمینه سرقت، خانه‌هایی را که کسی در آن حضور نداشت شناسایی می‌کردم، سارقان همدستم وظیفه داشتند با بالا رفتن از تیر چراغ برق و یا پشت بام خانه‌های نیمه کاره که در همسایگی محل سرقت وجود داشت، خود را به داخل خانه برسانند. آنها پس از ورود به خانه، اموال با ارزش را به سرقت می‌بردند و تمامی آنها را به من تحویل می‌دادند.

دستبرد به 46 خانه

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با بیان این خبر گفت: پس از اعتراف سارق پیر به سرقت از 46 خانه، دیگر همدستان او نیز دستگیر شدند و از مخفیگاه‌های آنها مقدار زیادی اموال مسروقه کشف شد. 

وی افزود: با صدور قرار بازداشت برای متهمان، بررسی‌ها درباره شناسایی دیگر جرایم این باند ادامه دارد.