چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

گروه حوادث - مهدی آئینی: سارق لوازم خودرو که به‌خاطر مصرف مواد‌مخدر، هنگام سرقت خوابش برده بود بعد از دستگیری به سرقت از 300خودرو اعتراف کرد

مدتی قبل گزارشی از سوی کارآگاهان پلیس پایگاه یکم آگاهی تهران در اختیار دادسرای ناحیه‌یک تهران قرار گرفت که از سرقت لوازم خودرو در خیابان‌های شمال پایتخت حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود سارقان بعد از سرقت خودرو‌های پرایدی که در خیابان پارک شده‌اند آنها را به محل‌های خلوت شهر انتقال داده و با سرقت لوازم داخل خودرو، آنها را همانجا رها کرده و متواری می‌شوند.

با این گزارش، به دستور قاضی علیرضا روستا طسوجی –بازپرس شعبه 8 دادسرا- گروهی از کارآگاهان ماموریت یافتند پرده از راز این سرقت‌ها بردارند.

ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند تمامی این سرقت‌ها توسط باندی صورت می‌گیرد که با استفاده از تاریکی شب به سراغ خودرو‌های پارک شده در خیابان‌های خلوت شمال شهر می‌روند و بعد از تخریب قفل در، آنها را به سرقت می‌برند.

با این اطلاعات، تحقیقات برای یافتن ردی از اعضای این باند ادامه یافت و ماموران با شناسایی محدوده فعالیت سارقان، این مناطق را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

مدتی بعد یکی از واحدهای گشت پلیس که در حال گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شمال شهر بود با صحنه عجیبی مواجه شد. ماموران در نیمه‌های شب مرد جوانی را دیدند که پشت فرمان خودرواش به خواب رفته بود.

وقتی آنها برای بررسی موضوع به این خودرو نزدیک شدند مرد جوان را شناختند. او یکی از سارقان سابقه‌دار لوازم خودرو بود، ماموران که احتمال می‌دادند وی برای سرقت به این محل آمده باشد، او را دستگیر کردند.

با انتقال این مرد به اداره پلیس، وی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت در بازجویی‌ها به ماموران گفت: مدتی قبل وقتی از زندان آزاد شدم، برای پیدا کردن کار به سراغ 2 نفر از دوستانم که در زندان با آنها آشنا شده بودم رفتم.

وقتی آنها متوجه شدند بیکار هستم پیشنهاد کردند همراه آنها دست به سرقت لوازم خودرو بزنم. من هم قبول کردم و به این ترتیب سرقت‌های ما شروع شد.

وی ادامه داد: ما با سرقت خودروهای پرایدی که در کنار خیابان پارک شده بودند، آنها را به محل‌های خلوت می‌بردیم و با خیال راحت لوازم با ارزش آنها را سرقت می‌کردیم.

اما آخرین بار زمانی که به تنهایی برای سرقت به یکی از خیابان‌ها رفته بودم به خاطر اینکه مواد زیادی مصرف کرده بودم پشت فرمان خوابم برد و ماموران مرا دستگیر کردند.

بعد از اعترافات سارق جوان، قاضی روستا برای وی قرار بازداشت صادر کرد و ماموران در ادامه تحقیقات موفق شدند 2 همدست دیگر او را دستگیر کنند.

متهمان با انتقال به دادسرای ناحیه یک به 300 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کردند و این در حالی است که تا‌کنون 140 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌ و اموال خود را پس گرفته‌اند.

پرایدی‌ها بیایند

بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک، روز گذشته با بیان این خبر از مالکان خودروهای پراید که لوازم خودروی آنها در خیابان‌های شمالی پایتخت سرقت شده است خواست برای طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در نیاوران، سه‌راه یاسر مراجعه کنند.

کد خبر 65298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز