سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه یکی از مهم ترین رویداد‌های منطقه به شمار می‌آید

به گزارش شبکه خبر، در این مقطع زمانی که هم‌ترکیه و هم‌ایران گام‌های مهمی برای توسعه برداشته‌اند، این سفر می‌تواند نقطه آغاز جهشی مهم در تحکیم روابط و حامل پیام بسیار مهمی برای دشمنان دوستی دو ملت نیز به شمار آید.

اهمیت سفر آقای احمدی نژاد از آن روست که حزب حاکم عدالت و توسعه پایگاه بسیار گسترده‌ای در میان مردم مسلمان ترکیه دارد و موقعیت این حزب پس از رای دادگاه قانون اساسی بیش از گذشته تقویت شده است و گواه این حقیقت است که ترکیه در این شرایط، بیش از گذشته به تقویت محور تهران و آنکارا مصمم است.

طبیعی است تاریخ مشترک و روابط فرهنگی پیوسته و همچنین مرز‌های دوستی دو کشور که در صد سال اخیر در منطقه مثال‌زدنی است و نیازهای مشترک دو طرف با توجه به اهمیت ژئوپلتیک هر یک، زمینه خوبی برای تبدیل شدن به یک مدل مناسب همکاری همه جانبه است.

ترکیه در سال‌های گذشته روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران افزایش داده است و حجم روابط از 8ر2 میلیارد دلار در سال 2004 به مرز بی سابقه 8 میلیارد دلار رسیده است.

تلاش ترکیه برای ایفای نقش مثبت در زمینه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران و مقاومت در برابر فشار‌های آمریکا در قبال همکاری گازی با ایران نشان دهنده این واقعیت است که ترکیه ابدا حاضر نیست مناسبات تاریخی و اعتماد ساز خود با ایران را قربانی سیاست‌های توطئه آمیز آمریکا کند و در 6 سال گذشته و به ویژه پس از اشغال عراق، دو کشور ایران و ترکیه نشان داده‌اند که در عمل در راه تحکیم روابط در حرکت‌اند.

اکنون دو کشور ایران و ترکیه دو مدل جدید از همکاری و توسعه در منطقه به شمار می‌آیند که در هرسه زمینه روابط دوجانبه و منطقه‌ای و حتی بین‌المللی رویکردی نزدیک و تعاملی رو به جلو دارند و به ویژه در عرصه سیاسی به عنوان دو قدرت منطقه‌ای، بیشترین تلاش‌ها را برای رایزنی و همکاری مشترک حتی در بعد امنیتی داشته‌اند.

این مساعی تنها در سایه اعتماد و اراده مقامات و خواست دو ملت و نیاز‌های متقابل تحقق یافته است و هرگز تحت تاثیر تبلیغات بدخواهان قرار نخواهد گرفت