دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه یادداشت تفاهم افزایش همکاری‌های بندری و دریایی امضاء کردند.

  به گزارش واحد مرکزی خبر، در این یادداشت تفاهم که حسن بیک اوغلو معاون نخست وزیر ترکیه در امور دریایی و علی طاهری مطلق معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران امضاء کردند، دو کشور بر افزایش همکاری بنادر، تقویت حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، کشتی سازی، آموزش نیروی انسانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی دوکشور در توسعه دریانوردی تاکید کردند.

همچنین در این یادداشت تفاهم بندر شهید رجایی و یکی از بنادر مهم ترکیه به "خواهر خواندگی" یکدیگر در آمدند.

حسن بیک اوغلو معاون نخست وزیر ترکیه در امور دریایی در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: روابط بندری و دریایی ایران و ترکیه هم اکنون رضایت بخش نیست اما عزم مسئولان دو کشور افزایش مناسبات در این بخش است.

وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای همکاری دو کشور در بخش دریایی خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه ظرفیت بالایی برای تقویت مناسبات اقتصادی دارند که بخش حمل و نقل دریایی از مهمترین آنهاست.

علی طاهری مطلق مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این مراسم گفت: با امضای این یادداشت تفاهم همکاری‌ها‌ی بندری و دریایی ایران و ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است.

وی تصریح کرد: ایران و ترکیه دو کشور برادر و همسایه و دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی بسیاری هستند و عزم مسئولان دو کشور نیز ارتقاء روابط بندری و دریایی است.

کد خبر 63444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز