رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از قطع یکباره و مداوم برق صنایع استان انتقاد کرد.

فرهاد دلق‌پوش به همشهری آنلاین گفت: بسیاری از صنایع گیلان از قطع یکباره و مداوم برق و گاز دلخور و مغبون هستند زیرا این اقدام، خسارت‌های زیادی به روند فعالیت صنایع وارد کرده است.

رئیس سازمان صمت استان گیلان خواستار کاهش فشار بر صنایع در خصوص قطعی های اخیر برق شد و تاکید کرد: حسب قانون، وزارت نفت، موظف به تامین سوخت جایگزین است و در این راستا واحدهای صنعتی و صنفی حساس ما برای جایگزینی سوخت؛ امکانات و تجهیزات ویژه‌ای برای تبدیل و مصرف آن در خطوط تولید می‌خواهند که تاکنون برای همه واحدها پیش‌بینی نشده است.

وی کندی روند فعالیت‌های صنعتی و تولیدی را به ضرر همگان دانست و عنوان کرد: توقع داریم نوع رفتار با صنایع بدهکار انرژی هم فرهنگ سازی و از برخورد شتابزده با کارآفرینان بخش تولید خودداری شود.
 

دلق پوش افزود: البته مدیران صنایع ما توقع دارند که اگر قرار است که قطع برق در استان انجام شود میزان و درصد آن نسبت به سایر استان‌ها بیشتر نباشد تا حد امکان فشار کمتری به واحدهای صنعتی استان وارد شود و زمانبندی قطعی از طریق رسانه‌ها و ارسال پیامک اعلام شود که مدیر واحد صنعتی بلاتکلیف نماند.

به گفته دلق‌پوش، در قالب تفاهم نامه با شرکت برق برخی تغییرات در ساعات کاری کارخانجات به وجود آمده است که البته این تغییر شیفت‌ها هم اختلالاتی در بهره‌وری نیروی انسانی واحدهای صنعتی پیش خواهد آورد. بویژه که در روزهای آتی با توجه به نزدیکی فصل تابستان، شرایط به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت به پیگیری قضایی خسارات ناشی از قطعی‌های اخیر پرداخته است، اظهار کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی ضمن گلایه‌مندی بشدت پیگیر هستند که از محل ماده ۲۵ قانون کسب و کار واحدهای صنعتی، برای جبران بخشی از خسارات ناشی از قطعی برق و گاز پیگیری و اقدام کنند.

در این رابطه مسئولان شرکت توزیع برق گیلان نیز، خواستار جدی گرفتن هشدارها و ابلاغیه‌های شرایط حاد مصرف برق از سوی صنایع شدند.
 
جواد بیدی، معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان گفت: واحدهای تک شیفت می‌توانند ساعت شروع شیفت خود را صبح‌ها زودتر شروع و به جلو بکشند که با پیک مصرف تداخل نکند. برخی از صنایع که چند شیفتی هستند نیز با امضای تفاهم‌نامه، می ‌وانند برنامه مناسب را دریافت کنند.

معاون فروش وخدمات مشترکین توزیع برق گیلان تاکید کرد: به هیچ وجه بدون اطلاع قبلی برق صنایع قطع نخواهد شد لذا در صورت تماس با واحدهای شاخص صنعتی، توقع همکاری برای انعقاد تفاهم نامه برای هماهنگی بیشتر و کاهش خسارات را داریم.