تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

فلامینگو،کاکایی‌، تنجه و آنقوت چهار گونه پرنده هستند که با کاهش شدید آب دریاچه ارومیه، امکان زیست در این دریاچه را ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین، در 4 سال گذشته و با افزایش آب دریاچه ارومیه همه ساله 10 تا 20 درصد به جمعیت پرندگان مهاجر و ساکن این دریاچه افزوده می شد اما از نیمه فصل بهار امسال مردم منطقه کمتر نشانی  از پرندگان زیبا در این دریاچه  می‌بینند و دریاچه هرروز بیشتر از گذشته با جاندارانی که میزبانشان  بود سر نامهربانی دارد.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در همین زمینه گفت: دریاچه ارومیه به طور متوسط  سالانه پذیرای ۵۰ تا ۶۰ هزار فلامینگو و پرندگان دیگر است که امسال کاهش محسوسی وجود دارد.

 امید یوسفی  اظهار کرد :  امسال به علت فراهم نبودن شرایط زیستی و گرفتاری پرندگان در دریاچه به دلیل غلظت بالای نمک آب این میزان به طرز محسوسی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته  افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرندگان در پارک ملی رقم می ‌خورد ولی امسال علاوه بر توقف افزایش ، کاهش تعداد پرندگان هم وجود دارد.

یوسفی اضافه کرد: پرندگانی که در پارک ملی دریاچه ارومیه هستند و ماندگار شده‌اند هم اکنون از آرتمیا تغذیه می‌کنند و جوجه آوری نیز داشته اند.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: علاوه برکاهش تعداد فلامینگوها تعداد سایر پرندگان نیز مانند کاکایی‌ها، تنجه و آنقوت به علت فراهم نبودن شرایط زیستی کاهش یافته است.