مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

فلامینگو،کاکایی‌، تنجه و آنقوت چهار گونه پرنده هستند که با کاهش شدید آب دریاچه ارومیه، امکان زیست در این دریاچه را ندارند.

شكار و قاچاق فلامينگو در عراق

به گزارش همشهری آنلاین، در 4 سال گذشته و با افزایش آب دریاچه ارومیه همه ساله 10 تا 20 درصد به جمعیت پرندگان مهاجر و ساکن این دریاچه افزوده می شد اما از نیمه فصل بهار امسال مردم منطقه کمتر نشانی  از پرندگان زیبا در این دریاچه  می‌بینند و دریاچه هرروز بیشتر از گذشته با جاندارانی که میزبانشان  بود سر نامهربانی دارد.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در همین زمینه گفت: دریاچه ارومیه به طور متوسط  سالانه پذیرای ۵۰ تا ۶۰ هزار فلامینگو و پرندگان دیگر است که امسال کاهش محسوسی وجود دارد.

 امید یوسفی  اظهار کرد :  امسال به علت فراهم نبودن شرایط زیستی و گرفتاری پرندگان در دریاچه به دلیل غلظت بالای نمک آب این میزان به طرز محسوسی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته  افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرندگان در پارک ملی رقم می ‌خورد ولی امسال علاوه بر توقف افزایش ، کاهش تعداد پرندگان هم وجود دارد.

یوسفی اضافه کرد: پرندگانی که در پارک ملی دریاچه ارومیه هستند و ماندگار شده‌اند هم اکنون از آرتمیا تغذیه می‌کنند و جوجه آوری نیز داشته اند.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: علاوه برکاهش تعداد فلامینگوها تعداد سایر پرندگان نیز مانند کاکایی‌ها، تنجه و آنقوت به علت فراهم نبودن شرایط زیستی کاهش یافته است.

کد خبر 611581

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha