همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه، متعهد شد جنگ در افغانستان را ادامه دهد.

به گزارش شین هوا از پاریس، وی این اظهارات را در مراسم تدفین ۱۰ سرباز فرانسوی که در کلیسایی در پاریس برگزار شد اعلام کرد.

این سربازان در حمله هفته جاری نیروهای طالبان در افغانستان کشته شده بودند.

سارکوزی که سایر مقامات عالی رتبه فرانسوی نیز وی را در این مراسم همراهی می کردند گفت فرانسه از تلاش‌های خود در جنگ علیه تروریسم در افغانستان دست بر نخواهد داشت.

رئیس جمهور فرانسه افزود: ما حق نداریم در آنجا (افغانستان) شکست بخوریم و نمی‌توانیم ارزش‌های خود را سرزنش کنیم.

سارکوزی در ادامه گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم افراد وحشی به پیروزی دست پیدا کنند، زیرا هزینه شکست خوردن در آن سوی دنیا به واسطه شکست خوردن در خاک جمهوری فرانسه پرداخت خواهد شد.

۱۰ سرباز فرانسوی روز دوشنبه گذشته در حالی که مشغول گشت زدن در منطقه ای کوهستانی واقع در پنجاه کیلومتری شرق کابل بودند از سوی شبه نظامیان طالبان مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند. در این حمله بیست و یک سرباز فرانسوی دیگر نیز زخمی شدند.

تاثیرات سیاسی این حمله هنوز نامعلوم است، زیرا حزب سوسیالیست فرانسه که مخالف دولت این کشور شمرده می‌شود، خواستار برگزاری مناظره درباره مشارکت فرانسه در امور افغانستان شده است.

یک سخنگوی دولت فرانسه در این باره اظهار داشت انتظار می رود دولت این کشور در پی انجام این مناظره در مجلس، در تاریخ ۲۲ سپتامبر اقدام به انتشار بیانیه‌ای درباره اعزام نیروهای فرانسوی به افغانستان کند.