تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

مرکز سرگرمی‌های فناورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی با عنوان "بیا بازی" در کرمانشاه شروع به‌کار کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز ایجاد فضایی بانشاط برای بازی کودکان و نوجوانان عنوان است.

مهناز فتاحی افزود: مرکز "بیا بازی" از حدود دو سال پیش با همکاری تیم پنج نفره در دانشگاه صنعتی کرمانشاه روی حوزه سرگرمی‌های فناورانه و بازی‌های خلاقانه شناختی کار خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای برنامه‌های مرکز بیا بازی حدود ۶۰۰ میلیون تومان بودجه هزینه شده است. در این مرکز ۱۰ دستگاه بازی‌های خلاقانه شناختی را طراحی شده است و ۶ بازی از این تعداد، ثبت اختراع داخلی گرفته‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه با اشاره به اینکه اسم بازی‌های طراحی شده در این مرکز برگرفته فرهنگ و بازهای کردی است، افزود: پران، آگرو زانا، آکو  و لاوان از جمله این اسامی است.

وی ادامه داد: این مرکز در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش واقع در سه راه ۲۲ بهمن کرمانشاه واقع شده است و قرار است با همکاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه مشابه چنین مرکزی در دیگر مراکز کانون فرهنگی کودک و نوجوان در استان راه‌اندازی شود.

فتاحی ابراز امیدواری کرد که افتتاح این مرکز بتواند زمینه‌ساز شادابی و نشاط کودکان و نوجوانان کرمانشاهی شود.

وی با بیان اینکه بازی کردن به کودکان و نوجوانان پویایی، اندیشه ورزی و خردورزی می آموزد، گفت: بازی برای رشد و تقویت مهارت‌های شناختی کودکان و نوجوانان ضروری است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: با رشد تکنولوژی بازی‌ها شکل جدید به خود گرفته اند. تلاش براین است با همکاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بازی‌های جدید در مرکز کانون پرورش فکری راه‌اندازی شود.

وی به کمبود امکانات بازی برای کودکان و نوجوانان کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه شهربازی و یا مرکز تفریحی فکری برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد. امیدواریم راه اندازی این مرکز نقطه شروعی برای رشد شهربازی‌ها در استان شود.

منبع: همشهری آنلاین