همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از ظرفیت‌های سازمان بازرسی کل کشور برای اصلاح امور و ارائه تصویری صحیح از خدمات دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم معارفه معاون سیاسی و قضایی و مدیرکل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور که روز سه شنبه پنجم شهریور برگزار شد گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که توسط دلسوزان نظام در دستگاه‌ها انجام می‌شود ولی در برخی جاها حسن جریان امور به سهولت انجام نمی‌شود و این باعث می‌شود در حق آن دستگاه و کارکنان زحمت‌کشی که در آن فعالیت می‌کنند ظلم شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: ما وظیفه داریم با نگاه تیزبین و با صلابت، عواملی که باعث ارائه تصویری کدر از دستگاه‌ها می‌شود را شناسایی و در جهت بهبود و اصلاح آن اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این که اگر وجهه یک سازمان یا مجموعه‌ای در جامعه خوب و مثبت باشد قدرت تأثیرگذاری‌اش بیشتر می‌شود گفت: دستگاه‌ها با داشتن وجهه مثبت هم توان خدمتگزاریشان بالا می‌رود و هم کارکنان آن انگیزه قوی‌تری برای خدمت‌رسانی به مردم پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به سخنی از رئیس قوه قضاییه مبنی بر «دوری از نگاه مچ‌گیرانه» تصریح کرد: مچ‌گیری، همه هدف ما نیست اما در عین حال باید قدرت، انگیزه و فناوری کافی را برای برخورد و اصلاح کجروی‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: هدف ما اصلاح سیستم و تعالی روند امور است و در این راه از تشویق و برخورد بهره می‌گیریم. وی با اشاره به ابلاغ قانون جدید سازمان بازرسی کل کشور به دستگاه‌ها افزود: خوشبختانه با ابلاغ قانون سازمان بازرسی کل کشور فضای مناسبی فراهم شده و سعی می‌کنیم هوشمندانه از روش‌های معقول و مقبول برای به بلوغ رساندن این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضرورت هماهنگی دستگاه‌های نظارتی را یادآور شد و گفت: با تجمیع و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی توانایی و تأثیر این دستگاه‌ها ارتقا می‌یابد و این برای ما مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان، مهدی امیری را به سمت معاون سیاسی و قضایی و محمود صفری را به سمت مدیرکل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی از زحمات آقایان صفری و دلیلی که پیش از این معاون سیاسی و قضایی و مدیرکل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور بودند قدردانی کرد.