تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۰

گروه ورزشی: لیورپول برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان، امشب باید بتواند در آنفیلد، استاندارد لی‌یژ قهرمان بلژیک را شکست دهد.

در بازی رفت، مردان بنیتس به دشواری توانستند به تساوی بدون گل برسند و حالا خوب می‌دانند که با چه حریف سرسختی روبه‌رو می‌شوند. جیمی کاراگر، مدافع لیورپول معتقد است که بازیکنان این تیم نباید مغرور شوند و حریف را دست‌کم بگیرند: «این سخت‌ترین حریفی است که در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان داشته‌ایم. می‌دانم که مردم انتظار دارند از این حریف عبور کنیم، ولی نباید فکر کنید که با تیم  ضعیفی بازی می‌کنیم.» کاراگر اضافه می‌کند: «لیگ بلژیک کیفیت بالایی دارد و قهرمانان آن عادت به بازی در مرحله گروهی دارند.

ما چند سال پیش بازی سختی مقابل اندرلشت داشتیم و از اینکه لی‌یژ ما را به زحمت انداخت، شگفت‌زده نشدم.» ماسکرانو، لوکاس و بابل که به تازگی از المپیک بازگشته‌اند، بعید است که در ترکیب لیورپول باشند، ولی رابی کین انگیزه زیادی برای این بازی دارد. مهاجم ایرلندی لیورپول که هنوز برای این تیم گلزنی نکرده، می‌گوید: «ما در لیگ دو پیروزی داشته‌ایم و این نهایت چیزی است که می‌توانید انتظار داشته باشید. حالا منتظر بازی مقابل لی‌یژ هستیم و می‌دانیم که رسیدن به مرحله گروهی چه اهمیتی دارد.»

آرسنال پس از پیروزی 2 بر صفر بازی رفت در زمین توئنته، کار سختی برای صعود ندارد، ولی شکست روز شنبه در زمین فولام تردیدهایی را در این تیم به وجود آورده است. ونگر پس از این شکست غیرمنتظره گفت: «چهارشنبه شب بازی بزرگی داریم و باید با یک نمایش سطح بالا، نمایش نه‌چندان خوب امروز را جبران کنیم.» فابرگاس که به دلیل مصدومیت کشاله دراین فصل هنوز بازی نکرده، احتمالاً امروز در ترکیب آرسنال خواهد بود، ولی روسیچکی، دیابی و ادواردو هنوز مصدومند.

شب سرنوشت آتلتیکو

آتلتیکو‌مادرید پس از کسب رتبه چهارم فصل گذشته، امید زیادی دارد که بعد از یازده سال
 به لیگ قهرمانان بازگردد، ولی برای این کار امشب باید شکست یک بر صفر بازی رفت در زمین شالکه را جبران کند. امید اول هواداران آتلتیکو، سرجیو آگرو است که به تازگی از المپیک بازگشته ولی مهاجم 20 ساله آرژانتینی خودش را ناجی تیم نمی‌داند: «من ناجی تیم نیستم. اگر بتوانم در بازی بدرخشم، به این معنی است که هم‌تیمی‌هایم به خوبی از من حمایت کرده‌اند.»

آگرو با وجود این سفر طولانی آماده است: «در شرایط بدنی خوبی هستم. در المپیک، هر 3 روز یک بار بازی می‌کردیم و مشکلی نداشتم، بنابراین فکر نمی‌کنم حالا هم مشکلی باشد.» او درباره بازی می‌گوید: «باید درون زمین سازماندهی و تمرکز خوبی داشته باشیم، در این صورت فرصت‌های گلزنی از راه می‌رسند.

حمایت هواداران هم کلیدی است. ویسنته کالدرون پر می‌شود و هوادارانی که هرگز ما را تنها نگذاشته‌اند، دوباره به کمک ما می‌آیند.» لئوفرانکو، دروازه‌بان آرژانتینی آتلتیکو هم نگران بازی هوایی خوب حریف است و می‌گوید: «می‌دانیم که قدرت آنها در حملات هوایی است و باید راه آن را ببندیم.» فارفان، مهاجم پرویی، انگلار هافبک هلندی، نویر دروازه‌بان و جرمن جونز هافبک آلمانی 4 غایب مطرح شالکه برای این بازی هستند. در عوض فرد روتن مربی هلندی می‌تواند روی بازگشت رافی‌نیا،مدافع برزیلی‌اش از المپیک حساب کند.

فیورنتینا هم با وجود پیروزی 2 بر صفر در بازی رفت، می‌داند که در خانه اسلاویا پراگ بازی سختی دارد، به ویژه اینکه آدریان موتو بهترین گلزن این تیم مصدوم است. سباستین فری دروازه‌بان فرانسوی فیورنتینا پیش از رویارویی با تیمی که فصل گذشته آژاکس را حذف کرد، هشدار می‌دهد: «کار هنوز تمام نشده است. در ورزشگاه آنها که به سبک انگلیسی است، باید منتظر یک نبرد باشیم. ولی ما مطمئن هستیم و به صعود فکر می‌کنیم.» جیلاردینو و پاتزینی امیدهای گلزنی پراندلی در بازی امروز هستند.

المپیاکوی یونان پس از شکست 3 بر صفر بازی رفت در خانه فاماگوستای قبرس ماموریت غیرممکنی برای صعود دارد. فنرباغچه پس از تساوی 2 بر 2 در خانه پارتیزان بلگراد، در استانبول به پیروزی فکر می‌کند، ولی گالاتاسرای، دیگر نماینده ترکیه پس از تساوی 2 بر 2 در خانه مقابل استوا بخارست در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد. مارسی پس از پیروزی یک بر صفر در خانه بران برگن نروژ تقریباً به صعود مطمئن است.