۸ میلیارد تومان اعتبار صرف تامین خرید، نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی برای عشایر چادرنشین چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش همشهری آنلاین، تامین روشنایی از مهم‌ترین دغدغه‌های عشایر چهار محال و بختیاری است که تامین سوخت مورد نیاز و حمل و نقل آن از دیگر چالش‌های دائمی این جمعیت محروم از امکانات اولیه است که خوشبختانه با نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی این نیاز عشایر استان تامین می‌شود.

عشایر استان به دلیل استقرار در مناطق صعب‌العبور و نبود راه دسترسی آسان همیشه از برخورداری بسیاری از امکانات اولیه همچون شبکه‌های آب‌رسانی، برق، گاز و تلفن محروم هستند که خوشبختانه در سال‌های اخیر با مخزن‌سازی روی برخی چشمه‌ها و آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط موجب شد تا آنها نیز از برخی امکانات بهره‌مند شوند.

توزیع ۸۰۰ پنل خورشیدیوشنایی در شب‌هنگام است که این مساله به دلیل تامین و حمل و نقل دشوار سوخت یکی از چالش‌های روزمره عشایر استان است که شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با تهیه ۸۰۰ پنل خورشیدی و توزیع ۴۰۰ پنل بین عشایر گام مهمی در محرومیت زدایی این قشر زحمت‌کش استان برداشته و قرار است باقی پنل‌ها تا پایان امسال بین عشایر توزیع، نصب و راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی سوای تامین روشنایی، موجب می‌شود تا عشایر بتوانند با برق آن تلفن‌های همراه خود را شارژ و همچنین از برخی لوازم برقی ۱۲ ولتی استفاده کنند.

از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ پنل بین عشایر کوچروی استان توزیع شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده مابقی پنل‌ها نیز در ادامه توزیع می‌شود تا بتوان بخشی از نیاز جمعیت عشایر استان به انرژی برق را تامین کنیم.