عضو شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید خود از منطقه ۱۹ به بررسی آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های اجرایی و پتانسیل‌های این محدوده از شهر تهران پرداخت.

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:  «زهرا شمس احسان» با حضور در محل احداث فاز یک بوستان ایرانیان ضمن بازدید از روند اجرایی فاز نخست این بوستان، این پروژه را اقدامی مؤثر در ارتقای امنیت اجتماعی و حذف نقاط بی‌دفاع شهری دانست و گفت: «اجرای این طرح می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای رفاهی شهروندان و اهالی محله باشد.»
این درحالی است که این بوستان در فاز اول به امکاناتی همچون زمین‌های بازی کودکان، مسیر دوچرخه‌سواری، پارکینگ طبقاتی، پیاده‌راه، زمین‌های اسکیت، فوتبال و تنیس روی میز که زیرسازی آنها در حال انجام است، مجهز خواهد شد. همچنین تأسیسات زیربنایی برای ایجاد فضای سبز و کاشت نهال و همچنین نصب تجهیزات موتورخانه برای آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات اجرایی در فاز نخست این بوستان محسوب می‌شوند.
شمس احسان در ادامه این بازدید از کانکس‌های گذری کاهش آسیب و ایستگاه خودرویی واکسیناسیون بوستان ولایت دیدن کرد و از پروژه احداث موزه آجر در محدوده خلازیر که می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری محسوب شود، استقبال کرد و خواستار تسریع در انجام آن شد. او در این‌باره گفت: «بوستان بزرگ ولایت ظرفیت بزرگی برای ایجاد مرکز فروش و غرفه‌های خود اشتغالی و نیز ایجاد مراکز نوآوری با دعوت و استفاده از طرح‌های پیشنهادی استارت آپ‌ها در منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.»
او همچنین بر تجهیز فضاهای شهری منطقه به اتاق‌های مادر و کودک تأکید کرد و گفت: «تهیه سند توسعه محله‌ای برای همه محله‌های منطقه به‌خصوص محله‌ها ناحیه ۳ از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولان منطقه قرار بگیرد.»