همشهری آنلاین: صنف خواربارفروش و سوپرمارکت‌داران بر اساس دستورالعمل وزارت بازرگانی با حداقل فاصله یکصد متر از مراکز فرهنگی، آموزشی ورزشی و مذهبی مجاز به فروش محصولات دخانی هستند.

خدیجه محصلی، مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ «دستورالعمل تعیین صدور پروانه فروش برای عاملان مجاز محصولات دخانی» به وزارت بازرگانی گفت: برای اجرای 20 ماده قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات نیازمند فراهم آوری مقدماتی هستیم. مطابق ماده 13 این قانون، دخانیات در ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها استعمال نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که در استان همدان در ابتکاری نو با همکاری استانداری و وزارت بهداشت گروه نظارت بر نحوه اجرای قانون در سازمان‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: سال‌هاست که بر روی ممنوعیت کامل تبلیغات دخانیات فعالیت می‌شود و دستورالعمل ضوابط صدور پروانه فروش برای محصولات دخانی آماده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در ادامه از تهیه دستورالعمل الصاق هشدارهای بهداشتی بر روی محصولات دخانی در این ستاد خبر داد و افزود: این دستورالعمل تا ابتدای بهمن ماه اجرایی می‌شود.

محصلی در خاتمه با بیان این‌که برای اعمال ممنوعیت فروش این قبیل محصولات به نوجوانان زیر 18 سال و پرهیز از نخ فروشی، تعیین صدور پروانه فروش برای عاملین مجاز الزامی است، تصریح کرد: این دستورالعمل نیز در ستاد تهیه و به وزارت بازرگانی ابلاغ شده که به زودی اجرایی می‌شود.