تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۷

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار گفت: با طراحی سامانه یکپارچه و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباط شهروندان با شهرداری بهتر می‌شود و بسیاری از مشکلات نیز کاهش می‌یابد

به گزارش همشهری، محمد هادی موذن در حاشیه دیدار شهروندان با محمد باقر قالیباف شهردار تهران که دوشنبه گذشته در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران 1888 برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبنای ما این است که به همه انتقادها ترتیب اثر داده و به انتقادها و پیشنهادهای خلاق نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی انتقادها مانند کندن آسفالت، به سازمان‌هایی همچون آب، برق، گاز و غیره برمی‌گردد که شهرداری متصدی آنها نیست، گفت: این مسائل به‌دلیل نبود ایجاد مدیریت یکپارچه شهری به وجود می‌آید. وی در مورد طولانی بودن مراحل صدور پروانه و پایان کار به پیچیده بودن قوانین اشاره و تصریح کرد: البته ما معتقدیم که برای ساخت و سازها، آخرین استانداردها را باید در نظر گرفت.

بخشی از تماس‌هایی که امروز با شهردار تهران برقرار شد، درمورد گودبرداری‌ها و ساخت و سازهای غیر‌اصولی بوده است.  الان نیز با نظارتی که قرار است سازمان نظام مهندسی اجرا کند، با تاکید شهرداری بر این موضوع، روند اوضاع بهتر خواهد شد.

موذن افزود: بخشی از طولانی شدن این روند به ممیزی نشدن خانه‌ها، وجود اشکال در سندها، پرداخت نکردن عوارض و ... مرتبط است که چون شهروندان از قبل در مورد آن اقدامی انجام نداده‌اند با مشکل مواجه می‌شوند.