گروه حوادث: جنایتکار بزرگراه اسکاگیت کاونتی واشنگتن که بعدازظهر سه‌شنبه گذشته 6 نفر را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، در نخستین جلسه بازجویی‌ها مدعی شد که صدایی غیبی به او فرمان این جنایت‌ها را می‌داده است.

در جریان تیراندازی‌های مرگبار سه‌شنبه گذشته در واشنگتن، جوان 28 ساله ای به نام ایساک زامورا با اسلحه‌ وارد بزرگراه اسکاگیت کاونتی شد و بدون آنکه فرد خاصی مورد نظرش باشد به سوی خودروهای عبوری و مردمی که در کنار بزرگراه بودند آتش گشود.

در جریان این تیراندازی‌ 6 نفر کشته شده و 4 نفر نیز به‌شدت مجروح شدند، یکی از کشته‌شدگان از افسران پلیس ایالتی بود که برای پیگیری ماجرا به محل تیراندازی اعزام شده بودند.

تیراندازی‌ها لحظاتی بعد با فرار مرد جنایتکار از صحنه جنایت پایان یافت. ایساک زامورا با خودروی خود به سرعت فرار کرد ولی سرانجام پس از تعقیب و گریزی طولانی در یک پارکینگ در محاصره قرار گرفت  و تسلیم شد.

در حالی که تحقیقات درباره این پرونده آغاز شده بود، مادر ایساک مدعی شد پسرش دچار بیماری روانی پیشرفته‌ای است و به همین خاطر مدت‌ها در بیمارستان روانی بستری بوده است.

من به دستور صدا آنها را کشتم

با گذشت 4 روز از زمان جنایت، روز گذشته مرد جنایتکار برای نخستین بازجویی‌ها به اتهام 6 قتل و مجروح کردن 4 نفر، به دادگاه انتقال یافت.

در این جلسه، مرد جوان در حالی که از همان ابتدا اعتراف کرده بود قتل‌ها را رقم زده است،  بارها با صدای بلند درباره انگیزه‌اش از این جنایت گفت: صدایی غیبی به من دستور می‌داد تا همه آنها را بکشم، او از من می‌خواست تا به سوی خودروها و مردم شلیک کنم.

در پایان این جلسه بازجویی، وارن گیلبرت- بازپرس تحقیق درباره این پرونده- با بیان اینکه هنوز به درستی مشخص نیست آیا متهم واقعا دچار بیماری روانی است یا خیر، گفت: اگر سلامت روانی وی تایید شود وی حداقل به 6 بار حبس ابد محکوم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تحقیقات ما در حالی ادامه دارد که این مرد سوابقی از مشکلات روانی و خودکشی دارد، وی در سال 2003 نیز بعد از نزاعی شدید با همسرش خانه خود را به آتش کشیده و قصد خودکشی داشته است.

بازپرس جنایی واشنگتن در ادامه گفت: این مرد رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد و از نخستین لحظاتی که ماموران وی را دستگیر کردند دائما از ماموران پلیس می‌خواهد که به وی شلیک کنند و او را به قتل برسانند.