سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: در یکی از عجیب‌ترین احکام صادر شده در دادگاه‌های لندن، یک قاچاقچی بزرگ اسلحه به اتهام اینکه با اسلحه‌های ساخت او 9 نفر در سال‌های گذشته کشته شده‌اند، به حبس ابد محکوم شد.

این مرد با ایجاد تغییراتی در اسلحه‌های اسباب بازی فلزی از آنها اسلحه‌های مرگباری می‌ساخت که در سرقت‌های خونین و زدوخوردهای قاچاقچیان استفاده می‌شد.

به گزارش ایندیپندنت، قضات دادگاه عالی لندن یکشنبه گذشته به محاکمه مرد تبهکاری پرداختند که اسلحه‌های ساخت او باعث مرگ حداقل 9 نفر در لندن، ساوتهمپتون، بیرمنگهام و منچستر بود.

این مرد که با روشی خاص خود اسلحه‌های فلزی اسباب بازی را به اسلحه‌هایی بسیار قوی و مرگبار تبدیل می‌کرد، در جریان تحقیقات پلیسی بسیار پیچیده‌ای دستگیر شده بود.

در جریان محاکمه این متهم جان پرایس- بازپرس جنایی- که مسئولیت تحقیقات محرمانه درباره مرد اسلحه‌ساز را بر عهده داشت، گفت: گرانت ویلکینسون- متهم- اسلحه‌هایی را در اختیار تبهکاران قرار می‌داد که قدرت بسیار بالایی داشتند به نحوی که بین تبهکاران لندن اسلحه‌های دست ساز او به اسلحه‌های «شلیک کن و راحتش کن» معروف شده بود.

او از راه فروش این اسلحه‌ها ثروت هنگفتی به دست آورده بود اما این اسلحه‌هایی که او به تبهکاران می‌داد در جریان 9 جنایت خونین مورد استفاده قرار گرفتند که در یکی از تلخ‌ترین این حوادث یک افسر پلیس به نام شارون بشنوسکی به قتل رسید.

در جنایت دیگری هم که با یکی از اسلحه‌های ساخت او رقم زده شد، یک دانش‌آموز 15ساله به نام مایکل دوسنامو در ماه فوریه گذشته به قتل رسید.

بعد از اظهارات بازپرس جنایی، مرد تبهکار در جایگاه دفاع قرار گرفت اما به جای دفاع از خود با خونسردی تمامی اتهاماتش را پذیرفت و به این ترتیب قضات دادگاه عالی لندن او را به حبس ابد محکوم کردند.

با پایان جلسه دادگاه، جورج ترونر از افسران پلیس لندن با خوشحالی از صدور چنین حکمی گفت: حکم حبس ابد، برای ماموران پلیس حکمی بسیار خوشحال‌کننده است، از نظر ما این حکم یک پیام روشن برای تبهکاران است.

بنابراین گزارش، مرد تبهکار تمامی اسلحه‌های اسباب بازی را به بهانه بازی در یک فیلم خریده بود و بعد از خواندن ده‌ها مجله اسلحه که مربوط به سلاح‌های نیروهای ویژه آمریکا در جنگ ویتنام بود، مهارت بسیار زیادی در زمینه تبدیل اسلحه‌های اسباب بازی به اسلحه‌های واقعی پیدا کرده بود .

کد خبر 62350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز