تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵

مقامات سازمان حمل و نقل آلمان از ورود قطار‌های خوشبو به شبکه حمل و نقل عمومی خبر دادند

به گفته کارشناسان، سازمان حمل و نقل به دنبال ترغیب مردم برای استفاده هرچه بیشتر از سرویس حمل و نقل عمومی است و می‌کوشد از انواع ابزار‌ها برای جذب مردم استفاده کند.

یکی از مقامات به خبرنگاران گفت: ما واقعا به دنبال آن هستیم که مردم تجربه خوشی از قطار سوار شدن داشته باشند. به گفته آنها، طرح ایجاد بوی خوش در قطار‌های مترو به زودی اجرا می‌شود و 100‌دستگاه از 620 دستگاه قطاری که هم اکنون در برلین فعال هستند به این سیستم مجهز خواهند شد.  رایحه‌ای که در این قطار‌ها استشمام خواهد شد به هیچ وجه آلرژی‌زا نخواهد بود.

زنده پیدا کردن مرده

منچستر: مرد میانسالی می‌گوید از اینکه پدر مرده خود را در یک آسایشگاه، زنده پیدا کرده به شدت شوکه شده است.

این مرد گفت: 5 سال پیش پدرم از خانه خارج شد و  ما از او خبری نداشتیم تا اینکه چند روز بعد از ما خواستند برای شناسایی جسدش به بیمارستان برویم. به هر حال من و خانواده‌ام جسد او را شناسایی کردیم و مراسم تدفین انجام شد.

5 سال بعدیک روز تصویر پدرم را در یک برنامه  تلویزیونی دیدم که از مخاطبان می‌خواست این تصویر را شناسایی کنند. طبق اطلاعات این برنامه تلویزیونی پدرم به فراموشی ناشی از جراحی مغز دچار بود و در یک سرای سالمندان نگهداری می‌شد.

پس از انجام آزمایشات DNA مشخص شد که این مرد همان پدر خانواده است و هم اکنون تحقیقات پلیس برای شناسایی جسدی که 5 سال پیش به جای او دفن شده است، ادامه دارد.

اخراج جنجالی

لندن: اخراج یک دانش آموز انگلیسی از مدرسه محل تحصیل خود موجی از جنجال و هیاهو در این کشور ایجاد کرده است.

داستان از این قرار بود که دانش آموز 15 ساله در آغاز سال تحصیلی جدید وارد دبیرستان محل تحصیل خود شد اما تنها یک ساعت پس از ورود به این مرکز آموزشی حکم اخراجش را دریافت کرد.

به گفته مدیر مدرسه، قسمت‌های انتهایی موهای جلوی سر این دانش آموز به رنگ نارنجی
درآمده بود و با توجه به اینکه رنگ کردن موی سر در این مدرسه یک تخلف بزرگ به شمار می‌آید به همین دلیل دانش‌آموز خاطی اخراج شد.

مدیر مدرسه اعلام کرده تا زمانی که وی قسمت‌های رنگ شده موی سرش را قیچی نکند نمی‌تواند وارد مدرسه شود. البته این دانش آموز مدعی شده که موهای جلوی سرش در فصل تابستان به دلیل بیرون ماندن از کلاه و به دلیل تابش شدید نور خورشید تغییر رنگ داده است.

صف برای سوخت مجانی

لندن: یک شرکت تولید کننده بازی‌های ویدئویی برای تبلیغ محصولات خود اعلام کرد که سوخت مجانی توزیع می‌کند و به این ترتیب صفی طولانی از خودرو‌ها در پمپ‌بنزینی در لندن تشکیل شد.

این شرکت الکترونیکی اعلام کرد تا سقف 40 هزار دلار سوخت مجانی به خودرو‌ها می‌دهد و به این ترتیب ترافیک سنگینی در شهر ایجاد کرد.

گفته می‌شود که مقامات سیاسی از این شرکت خواسته‌اند به دلیل بر هم زدن آسایش ساکنان این محل از آنها عذر‌خواهی کند.

آنها می‌گویند در حالی که عده کمی موفق به دریافت سوخت مجانی می‌شوند، شمار زیادی از رانندگان باید مدت زیادی در ترافیک معطل بمانند و سوخت را هدر بدهند.

از سوی دیگر، گروهی نیز بر این باورند که باید در نوع تبلیغات شرکت‌ها محدودیت هایی در نظر گرفت تا تبلیغات یک شرکت نتواند به سادگی نظم شهر را به هم بریزد.