دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

اخیرا در فرانسه یک بازی ویدئویی تحت عنوان « چگونه ازدواج کنیم؟» به بازار آمده است که نشان می‌دهد زوج‌های جوان چگونه می توانند مراسم ازدواج خود را به بهترین نحو برگزار کنند.

بازی ویدئویی مراسم ازدواج

پاریس: در این بازی، این امکان وجود دارد که تمامی مراحل جشن- از لباس و کیک گرفته تا غذا و تزئین مراسم- توسط عروس و داماد طراحی شود.

گفتنی است که در این بازی عروس و داماد می توانند با مشخصاتی که می خواهند به جای شخصیت‌های فرضی قرار گیرند و ببینند در روز عروسی‌شان چه می‌گذرد.

هرچند این روز ها خیلی از زوج‌های جوان از این بازی ویدئویی استفاده می کنند اما گروهی از آنها هم تمایل دارند تنها یک‌بار روز ازدواجشان را تجربه کنند و از قبل تصویری در ذهن نداشته باشند.

جمع‌آوری کارت‌های مترو

نیویورک: در حالی که بسیاری از مردم به تصاویر هنری زیبایی که پشت کارت‌های مترو نقش بسته بی‌توجه هستند و آنها را در سطل زباله می‌اندازند. اما این تصاویر از دید مجموعه‌دار‌ها در امان نمانده و به جمع‌آوری این کارت‌ها اقدام کرده‌اند.

تصویر جاذبه‌های گردشگری، چهره‌های برتر جهان، تصاویر تبلیغاتی و هنری از جمله عکس‌هایی است که پشت کارت‌های مترو چاپ می‌شود.

بسیاری از مجموعه‌دارها همزمان با وارد شدن این کارت‌ها به بازار در سال ۱۹۹۴ به ارزش‌شان پی بردند و از همان روز‌های نخست اقدام به جمع‌آوری آنهاکردند.

به گفته آنها این کارت‌ها هم می‌توانند ارزش تجاری داشته باشند و هم می‌توانند به عنوان مجموعه‌ای زیبا، نگهداری شوند. این در حالی است که یک پایگاه اینترنتی نیز به همین منظور تشکیل شده تا نمونه‌هایی را که مجموعه ‌داران نتوانسته‌اند تهیه کنند، به آنها بفروشد.

دردسر پشه کشتن

لندن: تحقیقات نشان می‌دهد مغز پشه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که آنها را از زیر ضربه پشه‌کش فراری می‌دهد. به این ترتیب، پشه‌ها نزدیک شدن پشه‌کش را حس کرده و در خلاف جهت آن حرکت می‌کنند.

به این منظور توصیه شده است با توجه به اینکه پشه‌ها خلاف جهت حرکت پشه‌کش حرکت می‌کنند، باید  ضربه را مستقیما روی راه فرار پشه فرود آورد. 

دانش ریاضی‌ فیل‌ها

توکیو: دانشمندان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که مهارت ریاضی در بین فیل‌ها بسیار زیاد است  و آنها حتی در مورد غذا هم از این مهارت استفاده می‌کنند. برای مثال، فیل‌هایی که در یک تحقیق شرکت کرده‌اند در بین پاکت‌هایی که در آنها تعدادی سیب قرار داده شده بود به دنبال پاکت‌هایی بودند که تعداد بیشتری سیب در آنها قرار داشت.

محدودیت در رنگ‌آمیزی خانه

کالیفرنیا: شهرداری یکی از شهر‌های کوچک جنوب کالیفرنیا در صدد است تا در انتخاب رنگ‌‌هایی که مردم برای رنگ‌آمیزی خانه‌هایشان استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی قائل شود. با این حال بسیاری از ساکنان این شهر بر این عقیده‌اند که نباید حق رنگ‌آمیزی منازلشان از آنها سلب شود.

در این شهر که مهاجرانی از دورترین نقاط جهان را در خود جای داده است، هر خانه ای به یک رنگ است که نمادی از کشور محل تولد ساکنان آن است. برای مثال،یکی از خانواده‌ها که از لبنان آمده‌اند، نمای خانه خود را به رنگ طلایی و قرمز رنگ‌آمیزی کرده‌اند.

یک خانه دیگر هم به رنگ سبز چمنی است که نشان می‌دهد ساکنان آن از یک منطقه سرسبز به این محل کوچ کرده‌اند. با این حال شهرداری می‌گوید رنگ‌آمیزی بسیار متفاوت ساختمان های شهر، هویت آن را زیر سؤال برده است.

کد خبر 62232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز