همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در ماه مبارک رمضان به قرآن کریم بیشتر توجه می‌کنیم، گناه در جامعه کمتر می‌شود و انفاق، گذشت، محبت و صله رحم افزایش می‌یابد.

دکتر محمدباقر قالیباف که در محفل انس با قرآن در جمع شهروندان منطقه 5 در مسجد امام سجاد (ع) سخن می‌گفت، افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند درهای رحمت را به روی بندگانش می‌گشاید و هر کس را با هر شکلی می‌پذیرد.

وی ادامه داد: از خداوند متعال می‌خواهیم که این توفیق را به ما عنایت کند که در عید سعید فطر احساس کنیم سبکبالیم و همین روحیه را بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه دهیم.

قالیباف با اشاره به این که هر چه به سمت خدا برویم زندگی در ابعاد مادی و معنوی راحت‌تر می‌شود، تصریح کرد: ما بر این باوریم که در کشور و نظام اسلامی باید با تفکر مسجدی، مسجد را به عنوان کانونی برای همه نیازهای مادی و معنوی مردم آماده کنیم.

وی افزود: ما در مجموعه شهرداری هر کاری را  حول و محور مسجد انجام می‌دهیم. البته همه کارهایی که نیاز انسان‌هاست ممکن است الزاما در محیط مسجد اتفاق نیفتد اما آن کارها  باید با محوریت مسجد و تفکر مسجدی اتفاق بیفتد.

به گفته قالیباف شهرداری تنها مسئول جمع‌آوری زباله، ساخت جدول، پخش آسفالت  و ایجاد فضای سبز نیست. البته باید به اینها توجه کند و در این زمینه‌ها کم کاری پذیرفته نیست اما شهرداری در مقابل دین مردم و تربیت فرزندان نیز مسئول است.

وی خاطرنشان کرد: تمام سعی ما این است که به دور از سر و صدا‌، هیایو و مسایل جنجالی و با همان روحیه جنگ و جبهه در ابعاد مختلف تلاش کنیم که در این راستا مردم هم باید به ما کمک کنند تا دست در دست هم کارها را پیش ببریم.

شهردار تهران ادامه داد: این نقطه ضعف ماست که بعد از انقلاب در بخش‌هایی که شهر توسعه یافته مثل منطقه 5 متاسفانه متناسب با نیاز های مردم مکان مذهبی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسب ایجاد نکردیم که در این خصوص مسجد از همه مهتر است. به طوری که شاید در مناطق قدیمی‌تر که جمعیت آن بسیار کمتر از این منطقه است 5 – 6 برابر و بعضا 10 برابر مسجد داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شهرداری تهران از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و از پول مردم برای مردم هزینه می‌کنیم، گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم که مردم هر محله از شهرمان در پایان هر فصل، هر 6 ماه و هر سال تغییر را در شهر و محله خود احساس کنند.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز بر این باوریم که اگر می‌خواهیم راه شهدا و امام شهدا (ره) را ادامه دهیم و می‌گوییم تابع ولایت و دلسوز انقلاب هستیم باید در حوزه مسئولیت خود کارآمد باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار کارهای عادی خود وظیفه داریم به مسایل تربیتی، فرهنگی، دینی و مذهبی برسیم به مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری اشاره کرد و گفت: این مرکز را ایجاد کردیم تا توجه به مسایل دینی و امور مساجد را در دستور کار خود قرار دهد البته این بدان معنا نیست که بخش های دیگر شهرداری از این موضوع غفلت کنند.