دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران، گفت: حادثه 17 شهریور انصافا تیر خلاصی به رژیم منحوس پهلوی و نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمدباقر قالیباف ، در مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور که در میدان شهدا برگزار شد با بیان این مطلب، افزود: شهدای ما افرادی بودند که با اهدای جان خود باعث استقلال کشور ، احیای مجدد اسلام ، عزت مسلمین و زنده شدن روح و روان جامعه ما شدند.

وی با بیان این که شهدای 17 شهریور در مقطع انقلاب شهدای خاصی بودند، گفت: انقلاب ما ثمره خون شهدا، مبارزات مردم و شیعیان در طول چند صد سال گذشته است.

قالیباف ادامه داد: اگر 15 خرداد را از منظری نقطه آغاز انقلاب اسلامی بدانیم و به مبارزات بعدی در کوران انقلاب در سال 56 مثل حوادث قم، تبریز، مشهد و یزد بنگریم انصافا حادثه‌ای که در روز 17 شهریور در میدان شهدا اتفاق افتاد تیر خلاصی به رزیم منحوس پهلوی بود و توانست آن را منهدم کند و فرو بریزد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مراسم‌هایی، گفت: این وظیفه ماست که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و با برگزاری مراسم های بزرگداشت این روزهای مهم را برای نسل امروز یادآوری کنیم.

به گفته شهردار تهران جوانان و نسل امروز ما باید بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب با رشادت و شجاعت فرزندان این مرز و بوم و شهدایی همچون شهیدان 17 شهریور امانت به دست ما رسیده و باید آن را به درستی نگهداری کنیم.

وی افزود: باید نظام را بارور کنیم و اهداف و آرمان های امام (ره) و شهدا را پاسداری کرده و در ابعاد مادی و معنوی تحقق بخشیم.

قالیباف با بیان اینکه جوانان ما حتی بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس هم برای دفاع از انقلاب کم نگذاشتند ، تصریح کرد: هر کدام از ما باید در هر جایی که هستیم این مباحث و رشادت ها را به نسل بعد منتقل کنیم و تلاش کنیم تا خواسته امام (ره) و شهدا تحقق یابد.

شهردار پایتخت در ادامه خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که مهمترین و اساسی ترین هدف انقلاب اسلامی این بوده که بتواند سیر رشد و تعالی انسان ها را در جامعه اسلامی تحقق دهد.

عکس از روابط عمومی شهرداری تهران

وی ادامه داد: امروز هر فرد در هر جا اگر گامی در راستای تحقق آرمان امام (ره) و شهدا برندارد ولو اینکه حرف از شهید و شهادت و انقلاب بزند ولی در عمل کاری نکند نمی تواند بگوید که آرمان آن ها را تحقق بخشیده است . البته نمی گویم در یک زمان کوتاه و فرصت کم باید به همه آرمان ها رسید اما باید حتما به این سمت حرکت کرد زیرا اگر از این راه فاصله بگیریم دین خود را به انقلاب ، امام (ره) و اسلام ادا نکرده ایم.

قالیباف در ادامه گفت: امروز من و امثال من که در مسند کارهای اجرایی هستیم باید این را بدانیم که مهمترین وظیفه ما کارآمد کردن حوزه مسئولیت خود است.

وی افزود: باید با همدلی، محبت، وحدت، عقلانیت، گذشت و ایثار، خرد، پایبندی به ارزش‌ها و رویکرد علمی و جهادی تلاش کنیم تا به همه باورها برسیم.

در مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور که از سوی شهرداری منطقه 14 و فرهنگسرای اخلاق برگزار شده بود، برنامه‌های مختلف و متنوعی از جمله گلباران میدان شهدا توسط ورزشکاران دوچرخه سوار، اسکیت باز و موتورسوار،  ایجاد نمادی از یادواره شهدای 17 شهریور در ضلع جنوبی میدان شهدا، برگزاری خیابان هنر در خیابان پیروزی، به پرواز در آوردن 30 کبوتر به مناسبت سی‌امین سالگرد شهدا و تجلیل از خانواده های شهدای 17 شهریور برگزار شد.

کد خبر 62793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز