همشهری آنلاین: هواپیمای بوئینگ 737 حامل 88 مسافر در مرکز روسیه سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ایرینا اندریانوا سخنگوی وزارت وضعیت‌های اضطراری در روسیه اعلام کرد: هواپیمای بوئینگ که از شهر مسکو به مقصد شهر پرم واقع در مرکز روسیه در حال پرواز بود، در حدود ساعت 3:40 روز یکشنبه 14 سپتامبر سقوط کرد.

اندریانوا افزود: نشانه‌ای از این که این هواپیما بر اثر حادثه‌ای تروریستی سقوط کرده باشد در دست نیست.

سخنگوی وزارت وضعیت‌های اضطراری در روسیه گفت: این هواپیما متعلق به یک بخش از خطوط هوایی ایر فلوت بود و در زمان حادثه قصد فرود آمدن در فرودگاه شهر پرم را داشت که در یک منطقه غیر مسکونی در این شهر سقوط کرد.

اندریانوا گفت: در مجموع این هواپیما دارای 88 مسافر از جمله شش کودک و شش خدمه پرواز بود.

سخنگوی وزارت وضعیت‌های اضطراری در روسیه در ادامه افزود: تحقیقات و بررسی‌ها برای مشخص شدن علت این حادثه در جریان است.

ایرینا داننبرگ سخنگوی ایرفلوت نیز در سخنانی که از طریق تلویزیون پخش شد، گفت: این هواپیما در زمان از دست دادن ارتباط خود با برج کنترل در ارتفاع 3.600 پایی پرواز می‌کرد.

والری تیوونوف مقام مسئول وضعیت اضطراری در پرم نیز گفت: این هواپیما روی خطوط آهن درست در چند متری یک آپارتمان مسکونی سقوط کرده است.

طبق آمار انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، روسیه و سایر جمهوری‌های شوروی سابق از نظر امنیت ترافیک هوایی در زمره بد سابقه‌ترین کشور‌های جهان قرار دارند.

کارشناسان معتقدند، نظارت ضعیف دولتی و آموزش غیر اصولی خلبانان از عواملی هستند که در نامنی خطوط هوایی روسیه تاثیر گذارند.

سانحه سقوط هواپیمای اخیر بوئینگ 737 در روسیه که از جمله جمهوری‌های شوروی سابق محسوب می‌شد، دومین سانحه هوایی مرگباری است که طی ماه اخیر در یکی از جمهوری‌های شوروی سابق رخ می‌دهد.

در روز 24 اوت سال جاری نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ که از مبدا بیشکک پایتخت قرقیزستان به مقصد ایران پرواز می‌کرد، مدت کوتاهی پس از برخاستن از باند پرواز سقوط کرد. [سقوط بوئینگ ۷۳۷ در قرقیزستان]