گروه حوادث: در کمتر از یک ماه از حادثه سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ 737 در قرقیزستان، سقوط هواپیمای بوئینگ 737 دیگری در شهر پرم روسیه 88مسافر و خدمه هواپیما را به کام مرگ کشاند

ایرنیا آدریانوا - سخنگوی وزارت امور اضطراری روسیه - با اعلام خبر سقوط این هواپیما گفت: هواپیمای بوئینگ شرکت هوایی ایروفلات، ساعت 1:12 دقیقه نیمه‌شب یکشنبه از باند فرودگاه شرتیوف مسکو پرواز کرد اما پس از آنکه به ارتفاع 1800 متری سطح زمین رسید ناگهان ارتباطش با برج مراقبت قطع شد.

وی افزود: این هواپیما لحظاتی بعد از قطع ارتباطش با زمین برخورد کرده و در نزدیکی شهر پرم سقوط کرد که در همان لحظات اولیه سقوط هواپیما 88 سرنشین هواپیما جان باختند. 

بنابر گزارش‌ها، اگر چه این هواپیما مسافتی دورتر از منازل مسکونی و در داخل دره‌ای سقوط کرده است اما لاشه‌های هواپیما در محدوده‌ای حدود 4کیلومتر مربع پراکنده شده و آتش سوزی گسترده‌ای را سبب شده است.

تلویزیون روسیه صحنه‌هایی از تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش را نشان داد که در تصاویر پخش شده تنها قطعه‌ای از هواپیما که سالم مانده  یک تکه از بدنه هواپیماست که آرم شرکت آئروفلات روی آن حک شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قطعات هواپیما، مسیر راه آهن اصلی غرب به شرق روسیه را پوشانده و باعث بسته شدن این مسیر شده است.

21 مسافر خارجی

در همین حال شرکت آئروفلات اعلام کرد که 21سرنشین خارجی در بین مسافران وجود داشته‌اند که شامل 9 آذربایجانی، 5 اوکراینی و 7 مسافر آلمانی، ‌سوئیسی، ‌فرانسوی، ‌لیتوانیایی، ‌ایتالیایی، ‌آمریکایی و ترکیه‌ای بودند.

به گزارش خبرگزاری روسیه، گروه تحقیق درباره این حادثه اعلام کردند که جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است و به‌زودی علت حادثه سقوط بوئینگ که حداقل 16 سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، مشخص شود.

بنابر این گزارش، این حادثه مرگبار‌ترین سانحه هوایی روسیه از آگوست 2006 به شمار می‌رود که در جریان آن حداقل 170 مسافر هواپیمای TU-154 جان‌باختند.